Scandic Norge og Trigger lanserer bærekraftkampanje med lydbok. – Vi håper historien kan ha en beroligende effekt på gjestene våre, sier Tine Birkeland Westby, i Scandic Norge.

Scandic Norge lanserer lydbok for bedre søvn

Dette er den første kampanjen som er laget i samarbeid med Trigger.

Publisert

Scandic Norge og Trigger inngikk et samarbeid tidligere i høst, og kommer nå med sin alle første kampanje.

Sammen har de laget en lydbok med bærekraftshistorie som skal få deg til å senke skuldrene og sove med god samvittighet. Lydboken har fått navnet «A Good Night’s Sleep».

Perfekt formidlingsmåte

«Heng opp håndkleet»-initiativet, utfasingen av plastemballasje, veiing og registrering av matavfall og overgangen til 100 prosent fornybar elektrisitet er viktige grep, men kanskje ikke så spennende for den jevne gjest å høre om.

– Samtidig mener vi det store arbeidet vi gjør innen bærekraft er et viktig budskap å dele, og et godt utgangspunkt for å lage en lydbok med et oppriktig budskap, fremført med et aldri så lite glimt i øyet. Vi håper historien kan ha en beroligende effekt på gjestene våre, sier direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby, i en pressemelding.

Stadig flere bruker lyder for å sovne, og lydbøker er noe av det mange lytter til. For å fortelle denne historien har Scandic og Trigger jobbet med å finne Norges mest beroligende stemme, og landet på skuespiller ved det Norske teateret, Oddgeir Thune.

– Da vi kom til punkt 143 i Scandics tilgjengelighetsstandard tenkte vi at en beroligende natta-lydbok var en perfekt måte for oss å formidle det imponerende arbeidet de legger ned i bærekraftarbeidet sitt, steg for steg, tiltak til tiltak. I den verden vi lever er det tross alt beroligende å vite at gode ting skjer, sier Eystein Norderval og Magdalena Kamøy, i det kreative teamet i Trigger.

Oppriktighet i bunn

I bunn av kampanjen er det samtidig et stort alvor. Det siste klimatoppmøtet viste at verden fortsatt har en lang vei å gå. Stress, uro og bekymringer for klimaendringer er grunner til at mange sliter med å få sove.

– Selv om vi setter det litt på spissen hvor beroligende en bærekrafthistorie kan være, er det en oppriktighet i bunn av denne kampanjen. Vi ønsker å inspirere både gjester og ansatte, og vise at vi har et helhetlig fokus på bærekraft i alle deler av virksomheten vår, sier Birkeland Westby.

Powered by Labrador CMS