Helena Dokken t.v (Markedssjef hos Farmasiet) og Ina Iversen (landssjef for Tre Kronor Media Norge).

Farmasiet reduserer salgskostnader med AI-drevet markedsføring

I et skritt for å bli et enda mer digitalt data-dreven apotek, moderniserer Farmasiet sine annonser.

Publisert

Farmasiet kunngjorde i fjor høst et strategisk partnerskap med mediebyrået Tre Kronor Media. 

Samarbeidet fokuserte på å teste et verktøy for oprimalisert markedsføring, og forbedring av kundekontakt og -lojalitet i det norske markedet. 

Kuttet kostnadene med 22 prosent

Etter testing på tvers av ulike prioriterte kategorier i over tre måneder, har Farmasiet opplevd forbedringer i sine annonseresultater gjennom ad-machina. 

Etter kun tre måneder ser de at salgskostnadene har falt med nesten 22 prosent, i tillegg til at kost per klikk har gått ned 38 prosent. 

Den økte klikkfrekvensen for AI-drevne kampanjer sammenlignet med de første ad-machina-kampanjene understreker relevansen og tilpasningen til Farmasiets kunder.

– Det at kundene våre opplever økt relevans og service gjennom ad-machina-kampanjene, er vi skikkelig fornøyde med. I tillegg til de gode resultatene, sier Helena Elise Dokken, Markedssjef i Farmasiet, i en pressemelding.

Ina Iversen, landssjef for Tre Kronor Media Norge, applauderer Farmasiet for deres mot til å utforske AI og moderne teknologi. 

Hun understreker viktigheten av å tilpasse seg AI, da det ikke lenger er et fremtidsrettet konsept, men en nødvendig realitet. De som ikke tilpasser seg risikerer å bli hengende etter konkurrentene.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS