Helena Dokken t.v (Markedssjef hos Farmasiet) og Ina Iversen (Byråleder for Tre Kronor Media Norge).

Farmasiet satser på kunstig intelligens

Farmasiet og Tre Kronor Media | A Making Science Company inngår partnerskap.

Publisert Sist oppdatert

Farmasiet, Norges ledende apotek på nett har inngått et strategisk partnerskap med Tre Kronor Media | A Making Science Company. Samarbeidet har som mål å revolusjonere det norske markedet ved å benytte Tre Kronor Medias teknologi og skal derfor teste optimaliseringsverktøyet «ad-machina».

Det kommer fram i en pressemelding. 

I 2022 ble Making Science integrert i Tre Kronor Media. Integreringen medførte at TKM nå kunne utvikle seg fra å være mer av et tradisjonelt mediebyrå til et fullservice selskap. 

– Sammen med Making Science er vi nå til stede i 14 land globalt og er på vei for å bygge det beste selskapet innen digital markedsføring og AdTech i de 20 største markedene verden over, sier Tre Kronor Medias Norgessjef Ina Iversen.

Posisjonerer selskapet

Partnerskapet mellom Farmasiet og Tre Kronor Media representerer et betydelig fremskritt ved å utnytte ny teknologi for apotekbransjen. Ved å integrere ad-machina, en svært avansert annonseplattform drevet av kunstig intelligens og førstepartsdata, har Farmasiet som mål å optimalisere markedsføringsinnsatsen, forbedre kundekontakt og lojalitet, og drive vekst på det norske markedet.

Ad-machina bruker avanserte maskinlæringsalgoritmer for å analysere store mengder data, noe som muliggjør et personlig tilpasset budskap som blir levert til en relevant målgruppe og derfor fører til økt konvertering.

– Ad-machina har allerede levert suksess for deres kunde Cervera i Sverige ved å øke synligheten i Googles betalte søk for over 26 000 produkter, sier Iversen. 

Farmasiet sitt partnerskap med Tre Kronor Media posisjonerer selskapet som et apotek som benytter ny teknologi på smartere og mer effektive måter i apotekbransjen. Ved å utnytte ad-machina sine muligheter kan Farmasiet levere relevant og kontekstbevisst innhold for å engasjere kundene i flere deler av kundereisen.

– Dette særlig innenfor områder som vi vet er viktig for sluttforbrukerne våre som pris, tilgjengelighet og trygg informasjon, sier Helena Elise Dokken, Markedssjef i Farmasiet. 

Powered by Labrador CMS