Kristoffer Hivju og Audi fortsetter å hanke inn priser for Audi-reklamen sin.

Asiatisk prisdryss til POL

«Don’t hate. Imitate» fortsetter å høste internasjonalt anerkjennelse.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Fredag ble vinnerne i den internasjonale reklamefestivalen Ad Stars, basert i Sør Korea, offentliggjort. Det endte med intet mindre en tre gull, tre bronse og en Crystal til POL.

Hanket inn priser over hele verden

«Don’t hate. Imitate – The Super Bowl Clapback», kampanjen der Audi Norge og Kristofer Hivju svarte lynraskt på General Motors og Will Ferrell Super Bowl-reklame, stakk av med tre gull og tre bronse i utdelingen.

Filmen har hanket inn priser over hele verden, blant annet en bronse fra Cannes, som er VM i reklame.

«Don’t hate. Imitate» av Audi Norge var kampanjen der Game Thrones-skuespiller Kristofer Hivju og Audi svarte på Will Ferrell og GMs humoristiske «angrep» på Norge i deres Super Bowl-reklame. Will Ferrell og GM fikk stor oppmerksomhet i norske medier da de gikk ut og sa at de «hatet» Norge.

POL er byrået som står bak kampanjen og Einar Film produksjonsselskap med Aksel Hennie på regi.

Kommunikasjon på speed

Det tok to dager fra Audi Norge så GMs reklame til Audi-reklamen var ute.

– Kristoffer Hivju var på castingprøve hos oss før Audi i Tyskland hadde godkjent ideen, sa daglig leder i POL, Petter Bryde, til KOM24 da de hadde sikret seg bronse i Cannes.

Da kalte han det hele for kommunikasjon på speed.

En Crystal award gikk også til Fjord Line-filmen «Titanic speed date»

Powered by Labrador CMS