Kristoffer Hivju og Audis kampanje får stadig med heder rundt om i verden. Nå sist i New York.

Mer internasjonal heder til POL og Anti

Norske byrå gjør det bra i New York.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Onsdag ble vinnerne i prestisjetunge New York Festivals offentliggjort og det endte med sølv til «Don’t hate. Imitate – The Super Bowl Clapback», kampanjen der Audi Norge og Kristofer Hivju svarte lynraskt på General Motors og Will Ferrell Super Bowl-reklame.

Og det var nettopp i Super Bowl-kategorien POL og Audi Norge hanket inn edelt metall.

«Don’t hate. Imitate» fortsetter å slå godt fra seg internasjonalt: kampanjen var en av bare to norske jobber som vant løve i Cannes i år, og har ellers høstet heder og ære i Webby Awards og One Show.

Men POL og Audi var ikke de eneste norske som fikk heder i New York.

Også Anti sikret seg sølv, de gjorde det i klassen Health - Pharma for Ventizolve nesespray. De fikk og en finaleplass for en kampanje om Level up your brain, for Forskningsrådet.

Det var flere norske aktører med i konkurransen, som kom til finalen, men ikke klarte å stikke av med topp-plasseringene.

Sollin Sæle, som gjorde det så bra i Cannes lions fikk to finaleplasser for sin kampanje mot de store kjedene i Oslo. Hun var forøvrig og den kreative hjernen bak Antis kampanje for Forskningsrådet. POL hadde, i tillegg til sølvet til Audi, to finaleplasser for henholdsvis Posten og Fjordline og Anorak fikk en finaleplass for en kampanje for Kirkens bymisjon.

Studentene på Westerdals fikk og tre finaleplasser for kampanjer for Budweiser, WhatsApp og Duolingo.

Powered by Labrador CMS