Truls Svendsen var med og sikret norsk gull.

To Webby-priser til Visit Norway

– Disse prisene henger høyest av alle digitale anerkjennelser.

Publisert Sist oppdatert

Visit Norway gjorde nylig rent bord i Adrian Awards, som kårer verdens beste reiselivsmarkedsføring. I dag vanket det to nye gull til Innovasjon Norge Reiseliv, for det digitale markedsføringsarbeidet med å trekke turister til Norge.

– Vi hadde fire nominasjoner i år, med tre forskjellige jobber. Bare det å bli nominert er en stor bragd i denne konkurransen. Så ender to av de nominerte opp med å hente hjem høythengende troféer. Dette er helt fantastisk og en stor anerkjennelse for alle de dyktige menneskene hos oss og hos våre samarbeidspartnere, som har jobbet med dette, fra sine hjemmekontor under pandemien, sier Katrine Mosfjeld, leder for forbrukermarkedsføring i Visit Norway i en pressemelding.

The Webby Awards er en prisutdeling til teknologi- og internettrelaterte medier. Kåringen omtales ofte som webbens eller internettets Oscar-utdeling, og det ligger stor prestisje i å stikke av med seieren. Visit Norway vant begge prisene i kategoriene sosiale medier og turisme.

Det var kampanjene «13,000 reasons to visit Northern Norway» og «Where is Will?» som stakk av med statuettene. Den første er en kampanje som på humoristisk vis inviterte Truls Svendsen til å lese opp 13 000 tilbakemeldinger fra turister som har besøkt Nord-Norge – i én tagning. Kampanjen ble utviklet sammen med NordNorsk Reiseliv og Trigger.

Maverix utviklet sammen med Visit Norway og deres kampanje «Where is Will?», som var Visit Norways svar på superstjernen Will Ferrells reklamefilm laget for General Motors, der han raser mot norsk verdensherredømme i elbilmarkedet under selveste Superbowl. Denne kampanjen vant publikumsprisen.

- Det at vi dominerer så totalt i reiselivskategorien og vinner både juryen og folkets hjerte, er en helt utrolig følelse. Jeg mener, dette er jo tross alt «the Oscars of the internet», sier en glad Jon Erik Skaret, kreativ leder for Visit Norway i pressemeldingen.

– Det har naturlig nok vært krevende tider for alle som har jobbet med norsk reiseliv under to år med strenge restriksjoner. Også for oss, som skulle jobbe med kommunikasjon rundt reiser under mildt sagt skiftende og vanskelige omstendigheter og stengte grenser. Desto mer inspirerende og morsomt er det at internasjonale fagfolk anerkjenner jobben som er gjort, forteller Mosfjeld.

Powered by Labrador CMS