F.v. Lukas Loeb, Line Schartum Ringheim og Terje-André Kvinlaug.

DNB gjør flere strategiske rekrutteringer til presseteamet

Henter fra GK og Hill+Knowlton.

Publisert Sist oppdatert

DNB styrker kommunikasjonsteamet og ansetter Line Schartum Ringheim, Terje-André Kvinlaug og Lukas Loeb som kommunikasjonsrådgivere. Ringheim og Kvinlaug er i gang i nye roller, mens Loeb mønstrer på 1. januar.

De nyansatte rådgiverne vil ha ansvar for kommunikasjon knyttet til personmarked, teknologi og innovasjon samt regional kommunikasjon.

– Kan faget til fingerspissene

– Jeg er utrolig stolt og glad for at de aller beste rådgiverne velger oss. Nå får vi med oss tre fremoverlente rådgivere som kan faget til fingerspissene, og tar med seg masse energi og relevant erfaring inn i teamet, sier kommunikasjonsdirektør i DNB, Vibeke Hansen Lewin, i en pressemelding onsdag.

Videre heter det at DNB jobber med et bredt spekter av fagmiljøer, og at det er stor etterspørsel etter innsikt, analyser og rådgivning fra deres eksperter.

– Line, Lukas og Terje-André vil jobbe med å løfte synligheten på områder som er viktig for banken fremover.

Line Schartum Ringheim kommer fra stillingen som rådgiver i Geelmuyden Kiese og har også erfaring fra Investor Relations i Aker Solutions. Hun har en Master of Arts i International Relations fra University of St Andrews.

– Før jeg begynte i DNB var det et mysterie for meg hva som rørte seg bak fasaden. Jeg har allerede erfart at det skjer så mye spennende på innsiden som jeg skulle ønske jeg visste mer om da jeg sto utenfor og så inn. Nå gleder jeg meg til å bidra til at flere av de gode historiene løftes ut av huset, særlig de som kan bidra til at flere kunder kan få en bedre økonomisk hverdag, sier Line Schartum Ringheim.

I Geelmuyden Kiese jobbet hun med krisehåndtering og kunder innen tech, sjømat og reiseliv. Hun går inn i rådgiver- og presseteamet i Mediadivisjonen med ansvar for personmarked.

To ganger Hill+Knowlton

Lukas Loeb kommer fra Hill+Knowlton hvor han har vært fagansvarlig for teknologi. Han har over åtte års erfaring fra kommunikasjonsbransjen hvor han har jobbet i krysningen mellom teknologi og finans, blant annet med Vipps, BankAxept, BankID og Adyen, i tillegg til DNB.

– Å ta tak i noen av landets største kommunikasjonsoppgaver og samtidig posisjonere DNB som en fremoverlent og teknologidrevet bank, er blant utfordringene jeg virkelig ser frem til å ta fatt i. DNB er midt i en moderniseringsreise med flere spennende nyheter i horisonten, så her er jeg trygg på at jeg får hendene fulle, sier han.

Loeb har en master i medievitenskap fra Universitetet i Oslo. Loeb går inn i rådgiver- og presseteamet i Media med ansvar for at vi styrker vår posisjon innen teknologi og innovasjon, og at vi kan bruke all data og innsikt som en proaktiv muskel i posisjoneringsarbeidet vårt.

Fra Hill+Knowlton kommer også Terje-André Kvinlaug. Han har vært i samfunnsavdelingen og jobbet med kunder over hele Norge innen industri, fornybar energi og høyere utdanning.

– Jeg gleder meg enormt til å jobbe med å bygge lokal synlighet. Å jobbe med regional kommunikasjon kombinerer storbankens styrke med lokalbankens nærhet. DNB har alle fasetter av dette og sammen med eksperter og ildsjeler rundt omkring i landet ser jeg frem til å løfte frem de gode historiene, forteller Kvinlaug.

Han er tidligere lokalpolitiker for Arbeiderpartiet og har mastergrad i statsvitenskap fra Universitetet i Bergen. Kvinlaug går inn i rådgiverteamet med ansvar for å styrke DNBs regionale kommunikasjon og posisjonen som hele Norges økonomiske rådgiver.

Powered by Labrador CMS