Sørlandets første byråbattle ble gjennomført denne uken via Markedsføringsforeningen i Kristiansand.
Byråenes dag
Det ble en fullsatt sal på Alladin kino tirsdag 7. november.
Fem byråer hadde forberedt presentasjon av løsning på case om Natteravnene.
Byråene som deltok i battle var: Falk Media, Aksell, Generator Digital, PM360 og Nosleeptillbrooklyn.
– Dette har vært byråenes dag og vi i Markedsføringsforeningen i Kristiansand er evig takknemlig for deres deltagelse, skriver Markedsføringsforeningen i Kristiansand på sine nettsider.
Her er briefen
Det er færre trygge voksne som melder seg frivillig i Natteravnene og det er ofte de samme trygge som melder seg igjen og igjen.
Målet for kampanjen er å øke oppmerksomheten til arbeidet som Natteravnene gjør, og rekruttere flere trygge vandrere - gjerne med fokus på foreldre i relevant alder.
Hvert byrå hadde 12 minutter til å overbevise både jury og deltagerne i salen. Det var en miks av jury og deltagerne som avgjorde hvem som til slutt sto igjen som vinner av Sørlandets første byråbattle.
Årets vinner
Fem av de største markedsføringsbyråene i Kristiansand barket tirsdag sammen til såkalt «byråbattle». Her trakk Polaris Media Sør det lengste strået, og tok med seg seieren hjem til Torvet.Foto: Daniela Halvorsen
Juryen besto av Irene Kaspersen fra Natteravnene, Oddvar Godø Elgvin fra Å Energi, Anniken Schjøtt fra Dyreparken og Camilla Bang fra Arne Bang.
– Vi er mektig imponert over byråene og hva de leverte. Det ble totalt fem vidt forskjellige presentasjoner og de holdt høy underholdningsverdi for deltagerne i salen. Det var utrolig jevnt i toppen og veldig vanskelig å skille byråene fra hverandre, skriver Markedsføringsforeningen.
Årets vinner av Byråbattle Sørlandet 2023 er PM 360 med Malin Fransson og Line R. Osmundsen.