F.v. senior prosjektleder Jannicke Smevik Hoff, byråleder Lars Eia Kirkholm, VP Marketing i Otovo Viktor Höök, rådgiver Aleksander Steinsvik, kreatør Helge Svendsen og kreatør Øivind Kristiansen.

Otovo fortsetter veksten - tar med JCP PRAD på reisen

PR- og reklamebyrået JCP PRAD er valgt til å utvikle selskapets markedsføringsstrategi for produktet Otovo Solar Subscription, som er et av de viktigste satsningsområdene i porteføljen.

Publisert

I løpet av 2022 vil merkevaren Otovo være til stede i 13 europeiske land, inkludert Norge.

– Å få muligheten til å være med på utvikling av markedsføringsstrategien og uttaket av Otovo Solar Subscription i alle markeder, er vi megastolte av, sier rådgiver i JCP PRAD, Aleksander Steinsvik, i en pressemelding.

Otovo lanserte i Storbritannia, Portugal og Østerrike i sommer, og fortsetter med Belgia, Nederland og Sveits. Ambisjonen er å gi boligeiere i de 13 landene lavere strømregning og et grønnere hjem. Med et abonnement på solceller på taket for en månedspris.

– Med en årlig vekst på 200 prosent går det fort i svingene, og vi er avhengige av gode partnere for å nå målet om å få solcellepaneler på alle tak og batterier i alle hjem i Europa. I JCP PRAD har vi funnet en partner som viser markedsforståelse og utvikler løsninger som lar seg tilpasse mange ulike markeder på en smart måte og vi gleder oss til å lansere arbeidet i alle 13 land, sier VP Marketing i Otovo, Viktor Höök.

Også kreatørene Helge Svendsen og Øyvind Kristiansen er glade for at JCP har fått oppdraget.

– Vi gleder oss til å bidra til et nytt norsk industrieventyr, som er fundamentert i fremoverlent teknologi, sier Svendsen.

– Otovo er et selskap vi virkelig har troen på, og vi matcher hverandre som selskaper. Å få være med og gjøre fremtiden litt grønnere, gleder vi oss veldig til, følger Kristiansen opp.

Powered by Labrador CMS