Amedia Innholdsbyrå og Amedia Salg og Marked var på plass i London for å ta imot prisen.

Gull til Amedia i INMA Global Media Awards

Det er ikke bare INMA som har bitt seg merke i den kommersielle produktutviklingen hos Amedia.

Publisert

Torsdag kveld var det duket for prisfest i Victoria and Albert Museum i London, der publisister fra hele verden var samlet i spenning under utdelingen av INMA Global Media Awards.

Kommersielt kan Amedia smykke seg med gull i den nye kategorien «Best commerce product or service». 

Prisen deles ut til det mediehuset som gjennom innovative løsninger har klart å generere nye forretningsmuligheter og inntektskilder innen e-commerce.

– Å vinne denne prisen er skikkelig stort! Vi har jobbet lenge med å skape løsninger som gir høy verdi for annonsører i et segment, der vi som mediehus, ofte har blitt utkonkurrert av andre mediekanaler. Publisistene sitter på et kraftig distribusjonsnettverk, og det er nettopp dette vi har benyttet her, forteller strategisk rådgiver Monika Sveen i en pressemelding.

Vinnercaset var for Lumene og Helthjem, og koblet distribusjon av vareprøver sammen med annonseformater som innholdsmarkedsføring og display.

– Med dette caset viser vi verdien av å tilby annonsører flere sterke produkter i tillegg til de tradisjonelle medieflatene. Sammen er vi sterkere, og det beviser vi i et fantastisk samarbeid med Helthjem. Hele kampanjeløpet har vært skreddersydd til Lumene - fra våre lesere har sett display og lest artikkel, til de mottar vareprøven i postkassen, sier strategisk Key Account Manager i Amedia Salg og Marked Ina Kreutz Pauli.

Det er ikke bare INMA som har bitt seg merke i den kommersielle produktutviklingen hos Amedia. 

Amedia Innholdsbyrå ble nylig shortlistet til Native Advertising Awards i kategoriene «Best Use of Native Advertising on a Small Budget», «Best Native Advertising User Activation Campaign» og «Most Effective Native Advertising Campaign». 

– Amedia Innholdsbyrå satte seg et hårete mål om å lage innholdsmarkedsføring i verdensklasse. Å hente hjem gull i prestisjefylte konkurranser som dette, er beviset på at vi som byrå har klart nettopp dette, sier daglig leder i Amedia Innholdsbyrå Sara Oksdøl.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS