Markedssjef Andreas Dyngen i MOVA og Sondre Brudvik hos Schibsted.

Annonsestunt tar over værmeldingen i Bergens Tidende

For første gang må været i Bergens Tidende vike plass for en annonsør. Treningskjeden MOVA står bak stuntet i samarbeid med BTs markedsavdeling.

Publisert

Bergens Tidende har en lang og stolt historie som Vestlandets storavis, og værmeldingen har vært en fast og viktig del av avisens innhold for leserne. 

Nå må den altså for første gang finne seg i å bli flyttet på av en annonsør.

– Et artig grep

Det er den voksende treningskjeden MOVA som står bak stuntet. I samarbeid med BTs markedsavdeling har de fått gjennomslag for å erstatte værmeldingen med sin egen annonse på avisens siste side.

– Dette er historisk i den forstand at vi aldri har latt en annonsør «kuppe» baksiden vår, sier Roy Elvik, salgsdirektør i Schibsted Marketing Services Bergen, i en pressemelding.

– Vi synes dette er et artig grep som synliggjør kunden på en god måte. Men det er ikke fritt frem hos annonsørene våre. Vi tar alltid en grundig vurdering før vi flytter faste sider i papiravisen. I dette tilfellet synes vi det fungerte.

– Tror dere noen vil reagere negativt på stuntet?

– Nei, fordi været fremdeles er med også i denne utgaven. Siden er bare flyttet litt frem.

Når ut til 90 prosent av befolkningen

For MOVA handler stuntet om mye mer enn bare eksponering som annonsør.

Treningskjeden ønsker å sette fokus på sine kjerneverdier. Målet er å skape et treningsmiljø preget av inkludering, raushet og mangfold.

– I MOVA setter vi treningsglede og fellesskap i sentrum, forteller markedssjef Andreas Dyngen.

– Vi er en inkluderende møteplass som inspirerer til et aktivt liv, uansett ambisjonsnivå. Derfor synes vi det er ekstra kjekt at BT lot oss flytte været i en utgave for vår annonse.

For BT og Schibsted Marketing Services handler samarbeidet med MOVA om å finne gode måter å nå flest mulig i målgruppen til treningskjeden.

– Vi i Schibsted Marketing Services Bergen jobber hver dag for å hjelpe annonsører med å nå sine markedsføringsmål, sier account manager Sondre Brudvik i Schibsted, som har ansvar for kundeforholdet med MOVA.

– På Schibsteds flater når vi ut til 90 prosent av befolkningen i bergensregionen. Da er det ekstra kjekt å kunne gjøre det lille ekstra for kundene våre.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS