– Kundehistorier skal blant annet hjelpe kunden med å besvare spørsmål, forklarer daglig leder i Iteo, Andreas Thue.
– Kundehistorier skal blant annet hjelpe kunden med å besvare spørsmål, forklarer daglig leder i Iteo, Andreas Thue.

Iteos bidrag har sendt Malling & Co til topps i merkevareundersøkelse

Kommunikasjonsbyrået har bistått Eiendomshuset Malling & Co med å synliggjøre deres ekspertise.

Publisert

– Vi har bidratt med å skape historier sammen med Malling & Co. Ekte kundehistorier som besvarer spørsmålene kundene deres har, sier sier Andreas Thue som er daglig leder i Iteo.

I år er første gang Eiendomshuset Malling & Co topper merkevareundersøkelsen, «Eiendomsbarometeret». Og på vei til topps har de fått hjelp av kommunikasjonsbyrået Iteo, som har bistått med innholdsmarkedsføring og digitale kampanjer.

– Primært handler det om å underholde, engasjere og inspirere. Innen næringseiendom er det oftest mange beslutningstakere og mye usikkerhet rundt valgene, slik at formålet med kundehistorier er at de skal hjelpe kunden med å besvare spørsmål, og fjerne tvil ved å formidle og dele kunnskap, forklarer Thue.

Og derfor formidles kundehistoriene objektivt for å gi et troverdig innhold som gir innsikt.

Satset på langsiktig merkevarebygging

Det er meglere og rådgivere i bransjen som har kåret selskapet med den sterkeste merkevaren, og omfatter svar fra mer enn 1500 medarbeidere i eiendomsbransjen. Undersøkelsen utføres av NEMEET, og har blitt gjennomført årlig siden 2014.

– «Vi har over flere år delt av vår kunnskap, fortalt historier og synliggjort hvordan vi skaper verdi for våre oppdragsgivere på vår nettside. At vi nå havner på topp i undersøkelsen viser at satsningen har fungert. Jeg er utrolig stolt over kolleger, og retter samtidig en stor takk til Iteo som har bistått oss med å synliggjøre vår ekspertise», sier markedssjef i Malling & Co, Marianne Johannessen på Iteos hjemmeside.

Hun mener undersøkelsen er et av flere bevis på at langsiktig merkevarebygging i digitale kanaler har fungert for selskapet, og at de i fjor hadde en økning på 58 prosent i trafikk til nettsiden, bare på et ett år fra 2019.

Iteo har jobbet med selskapet siden 2017, og har aktivt benyttet seg av Hubspot for å forstå kundene på best mulig måte, fordi programvaren automatiserer store deler av markedsføringen.

– Slik kan vi skreddersy e-postmarkedsføringen, fordi vi får innsikt i nøyaktig hva kundene er ute etter av informasjon. Og med denne kunnskapen trekker vi folk til nettsiden, sier Thue.

Han skryter av markedssjef i Malling & Co, Marianne Johannessen, for hennes innsats med internkommunikasjon og satsningen på Hubspot.

Powered by Labrador CMS