Ane Sandberg (f.v) og Thea Skjelbred er på plass hos Vild.
Ane Sandberg (f.v) og Thea Skjelbred er på plass hos Vild.

Vild henter fra FJONG og Hill+Knowlton

Styrker innholds- og sosiale medier-avdelingen.

Publisert

Tilbake i mars 2020 etter flere års samboerskap bestemte innholdsbyrået dyson.drager og designbyrået Lid & Wiken seg for å fusjonere.

– Etter at vi fusjonerte, har vi merket en økning, både i søkere og kundehenvendelser. Jeg vet ikke om det er fordi pandemien slipper taket, men det er i hvert fall veldig hyggelig at folk vil jobbe sammen med oss i Vild, sier byråleder Eva Wiken i en pressemelding.

Tirsdag melder design- og innholdsbyrået at de har styrket laget med Ane Sandberg og Thea Skjelbred for å styrke innholds- og sosiale medier-avdelingen.

– Jeg har fulgt med på gjengen i Vild det siste året, og synes miksen med tekst, sosiale medier og grafisk design er en veldig spennende og, ikke minst, relevant kombinasjon. Jeg digger også at Vild strekker seg fra Grønland til Manhattan. At design- og innholdsbyrået har ambisjoner om å satse over Atlanteren, samtidig som de har et hjerte for det norske og skandinaviske, er musikk i mine ører, sier Sandberg.

Hun legger til at hun gleder seg til tiden fremover hos Vild, og håper hun kan bidra med å gjøre dem enda mer synlige for flere folk og merkevarer som trenger hjelp med design, tekst og sosiale medier.

Fra saft til syltetøy

Tidligere i år ansatte byrået Thea Skjelbred. Hun jobbet sist i startup-en FJONG, og begynte i Vild i februar og har funnet seg godt til rette som sosiale medier-ekspert i byrået.

–Jeg synes det er veldig spennende å jobbe med så varierte kunder – alt fra saft og syltetøy, til eiendom og advokatfirma. Ellers fulgte jeg med på Vild i sosiale medier, og kunne ikke annet enn å søke på stillingsutlysningen jeg kom over. Det er 100 prosent den beste avgjørelsen jeg har tatt. Her er det masse kule og inspirerende folk!

Skjelbred legger til at sosiale medier-jobben passer som hånd i hanske med egne interesser.

– Jeg vil si at det som skjer av trender og hva som rører seg i sosiale medier er min greie. Jeg scroller altfor mye på mobilen, men det gjør at jeg kan målgrupper og hvor målgruppene er aktive. I tillegg snuser jeg ofte på den yngre generasjonen, følger med på do's and don'ts, cancelling culture og hvem som er up and-coming.

Byrået teller åtte ansatte i dag med fire grafisk designere og fire rådgivere på innhold og sosiale medier. Byrået med byråleder Wiken sier at de ikke ser bort ifra å utvide gjengen ytterligere før året er omme.

Powered by Labrador CMS