«- Det handler ikke om kunst og fint, det handler om å skape verdi»

Ricardo Cuilenheim ble overrasket med pris på ANFO Effekt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

- Å herrgeud, dette var det siste jeg hadde forventet i dag, sier en overrasket Ricardo Cuilenheim, kundedirektør i Red Dentsu X, når han blir overrasket på trappen med gull i ANFO Effekt i klassen Smart multi og deres jobb for Grillstad.

- Jeg må få takke en fantastisk kunde som utfordrer oss og stiller ganske strenge krav. Og som setter tydelig hva målet er Vi skal ikke alltid ha rett, men vi skal prøve og lære og det føler jeg vi har gjort med dette caset her, mener han.

Han sier de har lært noe som både dagligvarekunder, men og andre, kan dra litt læring av.

- Det handler ikke om kunst og fint, det handler om å skape verdi, sier han.

Juryen skriver blant annet i sin vurdering at denne merkevaren har gjennom godt innsiktsarbeid tydeliggjort sin egen posisjon og merkevare, basert på innsikt om hva forbrukerne i kategorien drives av.

- Gjennom smarte grep både når det gjelder pakningsdesign, i butikk og kommunikasjon, evner de å bli tydeligere – og dermed lettere å huske og velge – for flere. De har nemlig klart å snu en negativ utvikling til solid og lønnsom vekst.

Diplom i denne klassen gikk til Orkla Foods sammen med OMD og McDonalds sammen med OMD og DDB. Det siste diplomet her gikk til Kavli som har jobbet med OMD, Pol, Emendor Advisors, The Oslo Way og Annalect.

Bronsen i smart multi var det Coop Obs som hadde med seg PHD Media og Fuse. Et steg opp på pallen endte Vipps med Vizeum.

Powered by Labrador CMS