Denne mannen holder øyet med strømmnettet i den nye reklamen fra Elvia.
Denne mannen holder øyet med strømmnettet i den nye reklamen fra Elvia.

Nettselskap hyrer inn Geelmuyden Kiese for å fortelle hvordan de jobber

Strømnettet dekker et område større enn Danmark. Nå har de laget en kampanje for å fortelle kundene sine at det koster å vedlikeholde det.

Publisert Sist oppdatert

– Målet med denne kampanjen er å fortelle hvordan vi i Elvia jobber. I kampanjefilmen forteller vi denne historien litt karikert, for tenk hvis alle våre to millioner kunder måtte følge med på strømnettet selv, sier Lene Ljødal, ansvarlig for Kundekommunikasjon i Elvia i en pressemelding.

– Nordmenn tar strøm som en selvfølge

Elvia er resultat av sammenslåingen mellom Eidsiva Nett og Hafslund Nett i 2019. Et nettselskap drifter, vedlikeholder og bygger ut strømnettet i Innlandet, Viken og Oslo. 824 ansatte i Elvia og 65 000 km strømkabel sørger for at over to millioner mennesker får strøm i kontakten sin hver dag. 900 000 husstander betaler nettleie til Elvia for denne tjenesten.

– Målet med denne kampanjen er å fortelle hvordan vi i Elvia jobber.
– Målet med denne kampanjen er å fortelle hvordan vi i Elvia jobber.

– Vi forstår at det ikke er så mange som tenker over hvem som er ansvarlig for å frakte strømmen frem til kontakten i veggen. Nordmenn tar strøm som en selvfølge, og det er vi i Elvia glade for. Det viser at vi gjør nytte for oss. Men jobben koster, og det ønsker vi å forklare. sier hun i pressemeldingen og peker på at infrastrukturen de drifter krever store investeringer, og uvær og uforutsette hendelser kan føre til feil.

– Tenk på katastrofen i Gjerdrum romjulen 2020, eller da Frank feide over Østlandet i januar i år. I Elvia har vi beredskap 24/7 for å få strømmen tilbake hos kundene igjen når slikt skjer, sier Ljødal.

GK lager kampanje

Det er Geelmuyden Kiese som er byrået bak kampanjen, og de har fått med seg filmproduksjonsselskapet Willy Nikkers og regissør Stian Johansen for å lage en spenningsfilm med happy ending. Filmen er spilt inn i Odalen. RED har laget content på kampanjen, og Anti Hamar står for performance marketing. Kampanjen skal vises med uttak på TV, i digitale kanaler og på sosiale medier. Uten strøm var ikke kampanjen mulig.

Powered by Labrador CMS