Markedssjef i Apotek 1, Linda Erlingsen.
Ti år etter at hun begynte som kategorisjef for egne merkevarer i Apotek 1 trer Linda Erlingsen inn i rollen som markedssjef.

Linda Erlingsen er ny markedssjef i Apotek 1

Apotekkjeden skal styrke seg kommersielt.

Publisert

Apotek 1 slår sammen kategori- og markedsavdelingen til en større kommersiell satsing for å få en mer helhetlig forståelse av kundens behov og preferanser.

Avdelingen er også styrket med et innholdsteam, og Linda Erlingsen er ansatt som ny markedssjef.

– Fokuset det neste året blir å bygge et lag som spiller hverandre gode og jobber sammen for å nå våre felles mål. På lengre sikt håper jeg å kunne utfordre, engasjere og bidra til å ta Apotek 1 inn i fremtiden, sier Erlingsen i en pressemelding.

Kommersiell direktør Mette Yttervik mener endringen vil styrke Apotek 1s konkurransekraft.

– Med Lindas bakgrunn og erfaring vil hun tilføre verdifull innsikt og ekspertise i arbeidet med å styrke vår posisjon i markedet. Hun har både erfaringen, kompetansen og engasjementet som kreves for å tre inn i en slik rolle, sier Yttervik.

Hovedoppgavene til markedssjefen blir å lede markedsteamet, utvikle strategi- og markedsplaner og følge med på hva som rører seg i et marked som stadig er i endring.

– Jeg er heldig som har med meg et team med svært dyktige spesialister innenfor de ulike fagområdene, og gleder meg enormt til å jobbe med denne dyktige gjengen, sier Erlingsen.

Powered by Labrador CMS