Henriette Bruusgaard

Julepraten 2022

Slik skal Henriette Bruusgaard feire jul i år

– Jeg er glad i tradisjoner, så vil helst aldri bytte ut dette.

Publisert

KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det kommunikasjonsrådgiver i Apriil PR, Henriette Bruusgaard, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Jeg er vokst opp i Oslo og har familie her, så juledagene feires tradisjonen tro her i byen, hos min søster, samt hos mor - og hos far. Så blir det et par dager både på Norefjell og på Kvikne i romjulen med barna.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Vi har alltid spist ribbe i min familie, og det står på menyen også i år. Med alt tilbehør selvsagt, surkål, rødkål, medisterkaker, sosisser og alt annet. Jeg er glad i tradisjoner, så vil helst aldri bytte ut dette.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Jeg synes serien «Pørni» er fabelaktig», den vil jeg anbefale på det varmeste. Og hvis man vil se en deilig klassiker i romjulen, hvorfor ikke «As good as it gets» Den er evig nydelig. Ellers er jo NRK-podkasten «Historiske kjendiser» veldig bra. Og ikke minst podkasten «Big 5» med Harald Eia og Nils Brenna på Podme.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

Vi var i Spania med APRIIL PR, det var veldig gøy, masse latter. Selskapet består av en gjeng kunnskapsrike og dyktige folk som det er givende å prate med.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av, og hvilke tre tror du vil prege 2023?

– Personlig er jeg lei av uttrykket rapportering, da jeg synes det er det kjedeligste med kommunikasjonsyrket. Mange har en vei å gå her for å gjøre dette enklere. Ellers er jeg ikke lei noen uttrykk.

Man skulle jo tro at 2023 blant annet vil bli preget av ord som SoMe, et eller annet som inneholder ordet «digital» og setninger som «Hva skjer i kommunikasjonsavdelingen til AP?» blir sikkert en gjenganger.

– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2023?

– Jeg synes det er vanskelig å komme med en spådom da jeg er relativt ny i denne bransjen, men mitt inntrykk er at det ikke er denne bransjen som vil kjenne mest på nedgang i tiden som kommer.

God kommunikasjon utad er viktigere og viktigere for alle bedrifter, og kommunikasjon er så bredt og gjelder egentlig de fleste. Alle ville dratt stor nytte av oss kommunikasjonsfolk i større grad, så jeg har troen.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Å få til enda mer sammen med byrået APRIIL i sin helhet. Det er et spennende kommunikasjonshus som består både av PR, Reklame, Innhold, Digital og Event, og huser noen av de flinkeste folkene jeg har jobbet med.

Powered by Labrador CMS