Emma Giskås jobber som kommunikasjonsrådgiver i Arbeiderpartiet. Hun tar ferie etter valgkampen, som hun håper å vinne.
Emma Giskås jobber som kommunikasjonsrådgiver i Arbeiderpartiet. Hun tar ferie etter valgkampen, som hun håper å vinne.

Sommerpraten:

Emma opplever at bransjen har styrket, utviklet og fornyet seg:– Kanskje mye på grunn av pandemien

Emma Giskås jobber som kommunikasjonsrådgiver for Arbeiderpartiet.

Publisert Sist oppdatert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

I dag tar vi en sommerprat med kommunikasjonsrådgiver i Arbeiderpartiet, Emma Giskås.

– Hva gjør du i sommer?

– I sommer skal jeg slappe av og lade batteriene før siste innspurt med valgkamp. Jeg gleder meg til å bruke tid hjemme i Trøndelag siden det har blitt få hjemturer de siste månedene grunnet korona. Så skal jeg bruke ferien til å planlegge festival til høsten, det gleder jeg meg til! Ferietur får bli etter at valget er vunnet til høsten.

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

– Åh, det er mange! Jeg har en egen spilleliste dedikert til sommerferie som gir meg feriefølelsen jeg trenger så her kunne jeg ha nevnt flere. Jeg kommer vel ikke unna uten å nevne «Sommer på jorda» av Postgirobygget - den må liksom spilles gang på gang.

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

– Jeg opplever at bransjen som helhet har styrket seg og utviklet og fornyet seg, kanskje mye på grunn av pandemien. Vi er blitt nødt til å komme gjennom til folk på helt nye måter, uansett hva man jobber med i bransjen, og det tror jeg vi har hatt godt av. Året så langt har jo også vært preget av mye hjemmekontor for de fleste av oss, og jeg må si at jeg blir utrolig imponert over at bransjefolk har klart å fortsette å være kreative og tenke nytt - det er jammen ikke lett når man sitter på hvert sitt kjøkkenbord!

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

– Flere, men egentlig vil jeg trekke frem bransjen som helhet. Grunnet pandemien har det blitt stilt høye krav til oss som jobber med kommunikasjon- og informasjonsarbeid. Fra å tilrettelegge for digitale løsninger på hjemmekontoret til å nå ut til våre mottakere i samfunnet, som nevnt har det gjort noe med hvordan vi jobber, men det har absolutt ikke kommet av seg selv.

– Hva er årets flause til nå?

– Det må jo bare være sushigate for statsministeren og familien hennes. Erna Solbergs bursdagsselskap på Geilo er pinlig, men ikke minst også et veldig godt bilde på hvor vanskelig det faktisk er for vanlige folk å til en hver til følge med på regler og forskrifter både nasjonalt og lokalt!!

–Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Her hadde det kanskje vært opplagt å fortelle en pinlig Teamshistorie, men enn så lenge (bank i bordet!!) har jeg unngått de store flausene der altså! Men du vet, enkelte dager kan det ha skjedd litt multitasking; så det har jo skjedd et par ganger at jeg egentlig har gjort husarbeid eller solet meg på terrassen mens jeg har hatt et møte på øret som jeg ikke var heelt forberedt på å skulle si noen ord på. Da har jeg vært rimelig kjapp tilbake til kontorpulten kan man si, hehe.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Ikke vær redd for å gå utenfor boksen! Vi trenger nytenking og innovasjon, og det skjer når vi klarer å prøve og feile, for så å lære. Det er slik vi utvikler oss best.

Powered by Labrador CMS