– Rosa symboliserer både sjarm og omsorg, og ettersom markedsanalysene viste at færre en 1 prosent bruker det som sin primærfarge, ble det naturlig å anbefale Boligelektrikeren å velge rosa, sier grafisk designer i Atyp, Niri Bøyesen.

Atyp har gjort Boligelektrikeren rosa: – Brukt riktig vil det gjøre merkevaren mer synlig

– Alltid ekstra spennende når det er gjort modige valg som bryter med kategorispråket, sier Hågen Pettersen i Atyp.

Publisert

– Å prate om farger er som å prate om følelser. Farger har røtter i personlige opplevelser og i symbolikk som vitenskap og psykologi forsøker å finne ut av. Rosa symboliserer både sjarm og omsorg, og ettersom markedsanalysene viste at færre en 1 prosent bruker det som sin primærfarge, ble det naturlig å anbefale Boligelektrikeren å velge rosa. Brukt på riktig måte, vil det gjøre merkevaren både mer synlig og mer tilgjengelig i markedet, sier grafisk designer Niri Bøyesen i Atyp, i en melding.

Forrige uke ble den rosa boligelektrikerkjeden for private husholdninger i Stor-Oslo, lansert. Boligelektrikeren er et selskap med elektrikere som skal gjøre det enklere for private husstander å få rask hjelp – hele tiden.

– Rosa biler og et enkelt telefonnummer gjør det enklere å få øye på Boligelektrikeren, sier markedsdirektør Samba Ndiaye hos Boligelektrikeren.

Boligelektrikeren slagord «I en fei», tufter på et velkjent folkelig uttrykk som beskriver noe som går unna raskt, uten å spesifisere tiden helt konkret.

– Å snakke enkelt, tydelig og litt folkelig gir lav terskel for å ta kontakt.

Atyp har hatt totalansvaret for utvikling av navn, logo, identitet, kommunikasjonskonsept og medieplanlegging.

– Det er jo alltid spennende med nylanseringer. Vi tror jo at Boligelektrikeren vil bli godt tatt imot av markedet, men det er jo alltid ekstra spennende når det er gjort modige valg som bryter med kategorispråket, avslutter byråleder og rådgiver i Atyp, Hågen Pettersen.

Powered by Labrador CMS