Markeds- og kommunikasjonsavdelingen til Sopra Steria utvides med fire nye personer. F.v Kjetil Grude Flekkøy, Ingvild Hauge, Vilde Diesen og Stian Omholt.
Markeds- og kommunikasjonsavdelingen til Sopra Steria utvides med fire nye personer. F.v Kjetil Grude Flekkøy, Ingvild Hauge, Vilde Diesen og Stian Omholt.

Sopra Steria utvider og spesialiserer markeds- og kommunikasjons­avdelingen med fire nye

– Vi som avdeling ønsker stadig å utvikle oss – og med nye kolleger får vi inn nye perspektiver og øyne, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Sopra Steria, Kristin Blix-Elton.

Publisert Sist oppdatert

Bare i august rekrutterte konsulentselskapet over 400 nye ansatte, og blant disse fire nye medarbeidere til markeds- og kommunikasjonsavdelingen. De fire nyansatte er på plass i Oslo og vil blant annet styrke Sopra Steria innen strategisk kommunikasjon, sosiale medier, employer branding og event.

Ingvild Hauge trer inn i rollen som kommunikasjonsrådgiver, og har kjennskap til Sopra Steria gjennom Labs.

– Jeg begynte på Oslo-kontoret til Labs rett fra studiene tilbake i 2018, forteller Hauge til KOM24.

I 2021 kjøpte Sopra Steria konsulentselskapet Labs i Bergen.

Hauge skal jobbe både med ekstern- og internkommunikasjon og vil ha hovedansvaret for sosiale medier.

Hun begynte 1. august.

– Det har vært veldig fint og litt overveldende med mye nytt. Men jeg synes det er veldig interessant å lære mer om digitaliseringen i bransjen, så jeg trives med denne læringskurven. Også er det en veldig fin og dyktig avdeling å være en del av.

En attraktiv arbeidsplass

Vilde Diesen kommer fra stillingen som Digital Marketing Coordinator i Avidly. I Sopra Steria tiltrer hun en nyopprettet stilling som Marketing Manager for Employer Branding.

– Employer branding er en retning jeg synes er veldig spennende og derfor har ønsket å bevege meg nærmere. Jeg skal bidra til å finne nye måter for selskapet å tiltrekke seg nye kolleger på, og kanskje utforske inbound rekruttering, sier Diesen til KOM24.

Hun tiltrer 3. oktober.

– Jeg har mest erfaring fra marketing biten, men jeg har alltid vært interessert i å jobbe med mennesker slik som i denne rollen. Jeg har hørt mye positivt om miljøet og menneskene som jobber i Sopra Steria, så dette var en attraktiv arbeidsplass å søke seg til.

Nyopprettet stilling

Stian Omholt tar med seg sin erfaring fra Næringsforeningen i Trondheimsregionen, der han hadde rollen som arrangements- og markedskoordinator.

– Jeg fikk mitt første møte med dem gjennom et internship fra NTNU, sier han til KOM24.

I rollen fikk han mulighet til å planlegge store arrangementer og flere konferanser i Trondheim. Nå trer han inn i rollen som Eventansvarlig.

– Fra min tid i Næringsforeningen skjønte jeg at jeg ønsker å jobbe i team med andre. Jeg trives veldig bra med å jobbe med eventer, så denne stillingen stemte veldig godt overens med det jeg så etter.

Dette er også en nyopprettet stilling i Sopra Steria, og Omholt begynte 1. august.

Var ikke interessert i jobben

Kjetil Grude Flekkøy er ansatt som senior kommunikasjonsrådgiver og kommer sist fra Norges idrettshøgskole som kommunikasjonsrådgiver. Før dette har han jobbet i Bellona og NRK.

I Sopra Steria skal han blant annet bidra til å gjøre flere av selskapets prosjekter mer kjent utad.

Selskapet er inne i veldig mange både store og samfunnsviktige prosjekter, der vi lett faller i skyggen fordi selskapet jo jobber for andre som faktisk eier prosjektene. Jeg skal fortelle gjennom tekst, bilder, video og kanskje lyd.

Flekkøy startet 1. august og kjente ikke altfor godt til den nye arbeidsplassen fra før av.

– For meg var det bare et konsulentselskap i en ukjent bransje. Og da jobben ble lyst ut var jeg ikke særlig interessert, men en bekjent som jobber her oppfordret meg til å søke. Hun skrøt veldig av mulighetene og forklarte hva det handlet om.

Gull verdt

Med fire nye ansettelser, teller Sopra Sterias markeds- og kommunikasjonsavdeling snart 14 personer.

– Da jeg startet tilbake i 2014 var vi tre, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Sopra Steria, Kristin Blix-Elton.

Hun forteller at avdelingen vil bli mye mer spesialisert, der alle er dedikerte til sine disipliner innen markeds- og kommunikasjonsfaget.

Det er en utvidelse og økt satsing. Vi ønsker å dele vår kompetanse, ekspertise og erfaringer med våre kunder og samfunnet i enda større grad. Selskapet styrker seg både nasjonalt og regionalt og vi ønsker å øke synligheten vår og få fram det viktige rollen vi har i samfunnet med den verdien vi skaper sammen med våre kunder. Siden vi er inne i en rekke samfunnskritiske prosjekter, er det viktig for oss som selskap å fortelle om disse.

Hun sier de fire nye er gull verdt for selskapet.

– De er eksperter innenfor sine områder, tilfører oss ny kompetanse og kan utfordre oss til å bli enda bedre. Vi som avdeling ønsker stadig å utvikle oss – og med nye kolleger får vi inn nye perspektiver og øyne. I tillegg så gjør det at vi kan spesialisere annen seniorkompetanse vi har i teamet, slik at vi kan styrke vår kommunikasjons satsing innen samfunn, politikk og bærekraft.

Powered by Labrador CMS