I forrige valgrunde hadde nettsiden rundt 300 000 unike brukerbesøk og 3 millioner sidevisninger de tre ukene før valget. Nærmere 70.000 barn stemte digitalt.

Stian fikk ideen til Barnas valg i 2016 – ved forrige valg stemte 70 000 barn digitalt

– Data viser at barn stemmer uhildet og individuelt når de får tilpasset informasjon.

Publisert

– I en verden der unge blir påvirket av en rekke ulike kanaler blir det stadig viktigere å forankre forståelsen for demokrati og ytringsfrihet. Barnas Valg er et eksempel på Redd Barna og Norges vilje og evne til å være et foregangsland når det kommer til barns rettigheter. Barna er fremtiden vår, og vi må inspirere dem til å være aktive og informerte deltakere i demokratiet, sier Stian Barsnes-Simonsen, redaksjonssjef i Ramp og mannen som hadde ideen til Barnas valg i en pressemelding.

I forrige valgrunde hadde nettsiden rundt 300 000 unike brukerbesøk og 3 millioner sidevisninger de tre ukene før valget. Nærmere 70.000 barn stemte digitalt. 

Konseptet er utviklet for Redd Barna av Ramp, Snakk Kommunikasjons barn- og ungdomsavdeling.

– Resultatene fra tidligere Barnas Valg har utfordret forestillingen om at «barn stemmer som sine foreldre». Data viser at barn stemmer uhildet og individuelt når de får tilpasset informasjon, forteller Barsnes-Simonsen og legger til at det i årets lokalvalg også utvikles lokale barnepartiprogram. 

Powered by Labrador CMS