Mina Crowder og Bente Kvam Kristoffersen
Mina Crowder og Bente Kvam Kristoffersen

Går fra jobb som senior prosjektleder hos Nike til Trigger

– Det er ikke veldig mange i bransjen vår med tilsvarende erfaring.

Publisert

– Når jeg jobber kreativt går jeg «all in» i alt jeg gjør. Det gjør at jeg har prøvd mye forskjellig, fra regissør på dokumentarfilm til å style fotoshoots for Nike, forteller Mina Crowder i en pressemelding.

Hun har nå meldt flytting fra USA og tilbake til Norge. Her har hun fått seg jobb i Trigger.

Hun hadde første arbeidsdag i Trigger 23. januar, men allerede uken før var hun på hyttetur med de andre prosjektlederne.

– Mina har en sjelden bakgrunn og har virkelig fått prøvd seg i faget, sier Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger.

– Å jobbe med en global merkevare som Nike med alt det innebærer av tempo, krav og detaljer er en erfaring vi kommer til å få mye glede av i Trigger. Her vet jeg at Mina har mye hun kan lære videre til alle i byrået inkludert meg. Det er ikke veldig mange i bransjen vår med tilsvarende erfaring, legger hun til.

– Da jeg begynte i det amerikanske byrået Thesis, som har et unikt partnerskap med Nike, var jeg «creative operational producer» for Nike, North America Digital Brand, og jeg hadde arbeidsstedet mitt hos Nike. Det var en produsentrolle, der jeg koordinerte den kreative delen av prosjektene, med designere, tekstforfattere og så videre, forklarer hun.

Da pandemien traff og Nike satset enda mer digitalt, vokste teamet og ansvaret, og Mina fikk ny jobb som senior prosjektleder med ansvar for digitale prosjekter for det som heter store forbrukerøyeblikk og «brand moments» hos Nike.

– Det var en ekstremt hektisk tid. Vi pushet hardt og fikk gode resultater i alle kanaler. Jeg lærte utrolig mye, noe jeg vil ta med meg resten av livet, sier hun.

Powered by Labrador CMS