Bleed står bak visuell identitet, web med mer for nyåpnede Ambassaden.
Bleed står bak visuell identitet, web med mer for nyåpnede Ambassaden.

– Drømmeoppgave for ethvert designbyrå

Bleed står bak visuell identitet, skiltsystem, illustrasjoner og nettside for den gamle amerikanske ambassaden i Oslo.

Publisert

Fredensborg AS har totalt rehabilitert bygningen som tidligere huset den amerikanske ambassaden.

Nå huser det både kontorer og serveringssteder. Maskinen har stått for merkevarestrategi og innhold, mens Bleed har designet og utviklet visuell identitet, skiltsystem, illustrasjoner og nettside.

– Ambassaden er en av de mest ikoniske bygningene i Oslo, og arbeidet som er gjort med restaureringen er helt unikt. Å få lage visuell identitet til et prosjekt som dette er en drømmeoppgave for ethvert designbyrå, sier kreativ leder og partner i Bleed, Svein Haakon Lia, i en pressemelding. 

– Ambassaden er et ambisiøst prosjekt hvor vi i seks år har satt i stand en av Oslos arkitektoniske skatter. I denne prosessen har det vært viktig for oss med et tett samarbeid med et kreativt byrå som deler vår entusiasme for prosjektet samt leverer kvalitet til avtalt tid. Det har Bleed gjort fra dag én, sier Rajko Mink, CEO i Fredensborg Hospitality.

Powered by Labrador CMS