F.v. Elisabeth Hilde, Tya Amelia, Roar Sager, Åsne Graver, Øyvind Larsen, Tine Moe Løvberg.

Falck Veihjelp blir til REDGO og ruller ut ny merkevare

Bold Scandinavia står bak prosessen: – Den nye identiteten er bygget opp omkring REDGOs strategi om å være i førersetet innen veihjelp.

Publisert Sist oppdatert

Falck Veihjelp er kjøpt av Gjensidige Mobility Group, og lanseres nå med nytt navn og visuell profil. Falck Veihjelp skifter navn til REDGO og ruller ut ny merkevare.

Det er NoA-byrået Bold Scandinavia som har fått oppgaven med å utvikle merkevaren som nå rulles ut i Norge, Sverige, Finland, Estland og Litauen.

Tar eierskap til rødt

Noen av Falck sine virksomheter som helse og transport består, derfor har det også vært viktig med et nytt navn til merkevaren.

Falck Veihjelp er kjøpt av Gjensidige Mobility Group, og lanseres nå med det nye navnet «REDGO».

– Den nye identiteten er bygget opp omkring REDGOs strategi om å være i førersetet innen veihjelp. Et designsystem som tilpasser seg behov, representerer REDGOs løsningsorientering og at REDGO er det trygge valget for deg og ditt kjøretøy. REDGO er selvfølgelig røde, og fargen får nå en enda sterkere rolle i den nye merkevaren, sier Design Director i Bold, Tya Amelia, i en pressemelding.

Selskapet tar med seg 70 års erfaring med berging av folk og deres kjøretøy. Ettersom mobilitetskategorien blir mer kompleks og fragmentert, ser REDGO muligheten til å bygge en ny merkevare som forenkler tjenestene sine. REDGO vil fortsette det sterke fundamentet som Falck har etablert, men likevel styrke ansatte og kunder gjennom en utvidet tjeneste.

– Vi tar virkelig eierskap til den røde fargen, både med navnet og den visuelle identiteten. Uttrykket er dynamisk, moderne og lett gjenkjennbart ute på veien. Kundene våre skal kjenne seg trygge når de ser en REDGO-bil komme kjørende, sier CMO i Gjensidige Mobility Group, Åsne Graver.

Moderne og tilgjengelig

Merkevaren har vært viktig eksternt så vel som internt.

— Det er både spennende og utfordrende å bygge en sterk merkevare når kundene i snitt møter selskapet én gang hvert syvende år. I prosessen har vi lært mye om bransjen og den varmen som bergerne har. De tilbringer mye tid i sine redningsbiler og en sterk merkevare som de ansatte virkelig støttet var derfor viktig, sier rådgiver og byråleder Tine Moe Løvberg.

Bold har utarbeidet strategi, visuell identitet, webdesign og full implementering gjennom hele kundereisen. Redningsbilene i fem land ruller ut i disse dager under ny identitet. Neue Design Studio og NameAbrand har utarbeidet det nye navnet REDGO.

— REDGO er et moderne og tilgjengelig veihjelpsselskap, og det synes vi den nye profilen får frem. Nå som mobilitetsmarkedet er i endring, er det viktig at vi fremstår som det kundesentrerte og offensive selskapet vi er, og da må uttrykket vårt henge med i tiden, sier Country Manager for REDGO Finland, Magnus Lindgren.


Powered by Labrador CMS