– Vi tror at Bransjerapporten er en benchmark for forventinger, sier Ole Janzso i Teft..

I år vil Teft dele opp bransjerapporten - vil gi innsikt allerde i desember

Tirsdag sender Teft ut årets undersøkelse som danner grunnlaget for bransjerapporten for kommunikasjonsnæringen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Dette er det ellevte undersøkelsen som sendes ut til ansatte og ledere, som vil danne årets bransjerapport for kommunikasjonsnæringen.

I tolv år har Teft fulgt med på lønn, forventninger og motivasjon til alle som jobber med kommunikasjon, reklame, og teknologien som binder dette sammen med hverandre.

Ser fordeler av å dele opp rapporten

12. oktober sendes undersøkelsen ut og kartlegger status i næringen for alle som jobber med ledelse, utvikling og ansettelser av spesialister og ledere til markeds- og kommunikasjonsmiljøer i landet.

Den endelige rapporten vil presenteres i januar, men nytt i år er at rapporten deles opp i flere biter.

– Vi opplever at det kan være overveldende mye informasjon som kommer på en og samme dag, og ser derfor fordelen av å dele små drypp underveis som har stor kommunikasjonsverdi for hele bransjen, sier partner i Teft Ole Janzso.

I starten av desember kommer det første innsikt fra rapporten.

Undersøkelsen inneholder mer enn 50 spørsmål, og tar for seg statistikk og trender for ansatte og arbeidsmiljøet for kommunikasjonsfolk, og inkluderer dekning av markedsavdelinger og digitale miljøer hos annonsørene, reklamebyråer, mediebyråer, PR- og innholdsbyråer og kanalene. I år står det nye arbeidslivet sentralt sammen med forventninger og lønn.

Tempoet er tilbake

Vi så store utslag av pandemien i fjorårets undersøkelse, og både optimismen og lønnsveksten blant folk i bransjen fikk seg en knekk. Nå ett år senere virker det som at tempoet og optimismen i bransjen tilbake for fullt. Det blir spennende å se hvordan det påvirker forventningene til arbeidsgiverne, og hvilke prioriteringer folkene i kommunikasjons- og markedsmiljøene har på vei inn i den nye normalen.

– Alle har jo sine egne tanker om det, og vi tror at Bransjerapporten er en benchmark for forventninger. Dessuten bidrar innsikten til å gjøre arbeidsgivere flinkere til skape lojale miljøer gjennom kunnskapen om hva som motiverer og irriterer ansatte i de forskjellige miljøene.

I fjor svarte 1280 personer, og i år vil det være en kampanje om undersøkelsen i sosiale medier, for å kanskje oppnå enda flere deltakere.

Powered by Labrador CMS