Fra venstre: Snorre Martinsen , ny Bureauleder Lise Schelvan og Maja Folgerø. Sammen utgjør de nå Bureau.
Fra venstre: Snorre Martinsen , ny Bureauleder Lise Schelvan og Maja Folgerø. Sammen utgjør de nå Bureau.

Lise Schelvan blir byråleder

– Det er spennende og givende å komme til et selskap med en så tydelig uttalt posisjon.

Publisert

Lise Schelvan er ny daglig leder og partner i Bureau, opplyses det om i en pressemelding onsdag.

Schelvan kommer fra stillingen som prosjektleder i Willy Nikkers. Før det har hun over 20 års erfaring som prosjektleder for store og små kunder i Dinamo, TRY og POL.

– Lagspiller

– Lise er ikke bare et usedvanlig bra menneske, vi vet hvor dyktig hun er som organisator og lagspiller. Nå gleder vi oss skikkelig til at kundene våre skal bli bedre kjent med henne. Det finnes en tidsregning før og etter Lise i Bureau. Det har vi allerede merket, sier avtroppende daglig leder Maja Folgerø i pressemeldingen.

Bureau fylte denne sommeren ett år, og har tidligere forklart at de er et byrå som skal ha stort fokus på bærekraft. I tillegg til Folgerø var også Snorre Martinsen med på å etablere byrået.

Og Schelvan er ikke ukjent for verken Folgerø eller Martinsen, da det ikke er første gangen trekløveret deler kontor. I fem år jobbet de tett sammen i POL. Selv forteller den nye Bureaulederen at det krevde lite betenkningstid å gå til et mye mindre miljø.

– Det er spennende og givende å komme til et selskap med en så tydelig uttalt posisjon. Den skal vi fortsette å rendyrke, slik at enda flere skjønner hva som skiller Bureau fra andre byråer, sier Schelvan i samme melding.

– Utfordre det eksisterende

Siden oppstarten har selskapet jobbet med kampanjer, merkevareplattformer, kommunikasjonskonsepter og navneprosesser for kunder som Tekna, Kirkens Nødhjelp, Porterbuddy og HLF.

– Vi ser at det som kjennetegner de fleste kundene våre er at de står for noe, og har lyst til å tydeliggjøre posisjonen sin – ikke bare fylle flater. Bureau er her for å utfordre det eksisterende, og dytte verden i riktig retning. Da er det utrolig deilig å gå i møter med markedssjefer og ledergrupper som vil det samme, sier Folgerø.

Byrået opplyser samtidig at de lover ennå flere pressemelding i tiden som kommer.

– Vi har spennende prosjekter på gang, og nye kunder vi gleder oss til å fortelle om, sier den nye Bureaulederen. Dessuten trenger vi flere strategiske og kreative hoder. Min første oppgave blir egentlig å få snittalderen ned og mangfoldet opp!

Powered by Labrador CMS