Illustrasjonsbilde Burger King.

En av verdens mest kjente markedsdirektører bytter jobb

Forlater Burger King etter syv år.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Markedsdirektør Fernando Machado forlater Burger King. Nå skal han begynne i ny jobb i spillselskapet Activision Blizzard.

I løpet av sine syv år i burgerkjeden har Machado flere ganger blitt hyllet for sitt arbeid, blant annet gjennom Adweeks «Grand brand genius»-pris. Han har også vært på Adages liste over de mest kreative menneskene i bransjen.

Dette skriver svenske Resumé.

– Jeg er veldig stolt av teamets innvirkning på merkevarene våre, spesielt Burger King, og arbeidet som er gjort med bærekraft, matkvalitet, mangfold og inkludering, uttalte Machado i forbindelse med sin avskjed.

Kort oppsummert har Machados strategi for Burger King handlet om å gjøre merkevaren så relevant som mulig, med maksimal oppmerksomhet for en relativt liten penge. Det har skapt en rekke høyprofilerte kampanjer siden han overtok som leder for selskapets merkevaremarkedsføring i 2014 for senere å bli markedsdirektør i 2017. Han blir i dag sett på som en av verdens mest innflytelsesrike markedsføringsledere.

Powered by Labrador CMS