– Jeg skal ikke bruke klisjeene eventyr og drømmejobb, selv om det frister, sier Maria Nakken. Nå er hun en av partnerne i Sannum & Bergestuen.

Maria Nakken blir partner i Sannum & Bergestuen

– Det føles riktig å investere mer enn tid i selskapet.

Publisert Sist oppdatert

Sannum & Bergestuen utvider partnerskapet med Maria Nakken, som begynte tidlig i 2022. Mandag melder kommunikasjonsbyrået at Nakken blir medeier og partner i Sannum & Bergestuen.

Ifølge gründerne lå opprykket i kortene fra start.

– Det viktigste i dette selskapet er at det skal være gøy for både kunder og ansatte. Maria er en levendegjøring av begge deler. Dessuten har hun et usedvanlig godt utviklet kommersielt gen. Da er det ikke noe å lure på egentlig, sier Svein Tore Bergestuen, i en pressemelding.

Medgründer Eva Sannum, sier seg enig.

– Maria har på kort tid vist en helt unik evne til å forstå kundenes behov, og evne til å tenke på både faglig og organisatorisk videreutvikling av et byrå.

– Eventyr og drømmejobb

Nakken selv er glad for at hun ble med Sannum, Bergestuen og Kristine Meek på ferden.

– Jeg skal ikke bruke klisjeene eventyr og drømmejobb, selv om det frister. Men jeg har privilegiet av å jobbe med fabelaktige kolleger som brenner for jobben og samholdet i selskapet. Det føles riktig å investere mer enn tid i selskapet, så jeg er veldig takknemlig å få være med videre som eier og partner, sier Nakken.

Partner-gruppa: (f.v.) Maria Nakken, Kristine Meek,, Svein Tore Bergestuen og Eva Sannum.

Nakken begynte i Sannum & Bergestuen i mars 2022, og jobber blant annet med kunder som Winns, JM, Fonus, Sparebank 1 Forvaltning og Revisorforeningen. Nakken har bakgrunn fra NRK, Geelmuyden Kiese og Apeland.

Gründerne mener hun, sammen med partner Kristine Meek, har vært avgjørende for den sterke veksten det unge byrået har opplevd i 2022, tross utskiftninger av mannskap og flytteprosess.

Hvert opprykk er definerende

I sitt første driftsår (2021) omsatte Sannum & Bergestuen for 8,4 millioner med 2,3 millioner i resultat. I 2022 økte omsetningen til over 15 millioner (inkludert datterselskapet Furore).

– Vi får se når tallene er klare, men vi har alle jobbet mye og hardt i 2022. Det betaler seg på både topp og bunn. Men det viktigste er faktisk ikke vekst. Våre prosjekter skal helst være morsomme, viktige og lønnsomme. I den rekkefølgen, sier Sannum.

Siden starten i 2020 har Sannum & Bergestuen vokst raskt. På tampen av fjoråret startet Umar Ashraf som rådgiver og 1. februar starter Camilla Dahl som rådgiver på SoMe-kommunikasjon. Vilde Sumstad er også ansatt som office manager på deltid i selskapet. I tillegg er det flere tilknyttede rådgivere som jobber aktivt i prosjekter for Sannum & Bergestuen.

– Vi er fortsatt et ungt selskap, og hver ansettelse, hvert opprykk blir derfor definerende for hvem vi er, kulturen vår og hvor vi skal. Det er den viktigste investeringen vi gjør. Derfor er vi svært glade for å ha fått Umar, Camilla og Vilde med på laget, avslutter Sannum.

Powered by Labrador CMS