F.v. Lise Marie Mørkved, Josephine Berntzen, Markus Schrødahl, Henrik Henriksen, Kaja Rambæk, Cathrine Moksnes og Annette Eidesen.

Maarud snackser videre med kreativt konsept

– Vi blir også oppfattet som mer relevante, troverdige og innovative enn tidligere, sier markedsansvarlig i Maarud.

Publisert

Fra å tidligere fokusere på produktnyheter i korte kampanjeperioder, var Maarud til stede på TV og digitalt jevnt gjennom hele 2022 med et nytt konsept som omfavnet alle de største produktgruppene til merkevaren.

Har gitt mersmak

– Filmene har levert veldig gode resultater for oss. Avsenderidentitet er rekordhøy og vi blir oppfattet som en mer helhetlig merkevare. Vi blir også oppfattet som mer relevante, troverdige og innovative enn tidligere. Og viktigst av alt: det trigger til kjøp!, forteller markedsansvarlig i Maarud, Cathrine Moksnes, i en pressemelding.

Det kreative konseptet er utviklet av The Oslo Company, og filmene er produsert av Flambert.

– Vi har jobbet tett sammen og det har vært et utrolig dyktig team hos begge parter som det har vært veldig gøy å jobbe sammen med.

Bygger videre

Det visuelle konseptet har fokusert på smak og brukssituasjon.

– Det er ikke å stikke under stol at folk er opptatt av hvordan snacksen de skal spise smaker, og de fleste i Norge elsker smaken av Maarud. Med det som utgangspunkt har vi funnet et grep hvor vi får vist fram alle variantene på hver sin måte, og ikke minst, satt dem i den viktigste konteksten folk forbinder med snacksing, forteller kreatør i The Oslo Company, Josephine Berntzen.

I tillegg til en hovedfilm, er det laget egne filmer til andre kjente varianter, i tillegg til en rekke uttak til sosiale medier og digitale flater.

– Maarud har lagd snacks siden 1936, og vi legger vår ære i å kjenne nordmenns preferanser. Vi ser at det kreative universet appellerer bredt, også til de yngste. Når noe fungerer så godt så ønsket vi å bygge videre på det, avslutter Moksnes.

Powered by Labrador CMS