NoA Ignite vant konkurransen om å lage nytt intranett og nye nettsider for Sporveien. F.v: Prisjektleder Liv Skotner (Sporveien), Nicoline Bjerge (Sporveien), Vibeke Bassøe (NoA Ignite), og Cecilie K. Hårvik (NoA Ignite).

NoA Ignite skal gjøre Sporveien mer attraktiv

Sporveiens undersøkelse viser at bare 3 av 10 arbeidstakere ser på selskapet som et aktuelt sted å jobbe. 

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Etter en omfattende vurderingsprosess med elleve kvalifiserte tilbydere, falt valget til slutt på NoA Ignite, for utvikling av nye og brukervennlige nettsider og intranett. 

– Vi er begeistret for å bli valgt som Sporveiens samarbeidspartner i dette viktige prosjektet. Vi gleder oss til å komme i gang med prosjektet, som både er komplekst og spennende, forteller prosjektleder i NoA Ignite, Cecilie K. Hårvik, i en pressemelding.

Byrået vil jobbe tett sammen med Sporveien for å utvikle skreddersydde løsninger som oppfyller organisasjonens behov. NoA Ignite har blant annet utviklet nettsider for Ruter og Bane NOR. 

En sentral del av prosjektet er å presentere Sporveien på en mer attraktiv måte for potensielle ansatte, på bakgrunn av tidligere spørreundersøkelser som har vist at bare 3 av 10 arbeidstakere ser Sporveien som et aktuelt sted å jobbe. 

Arbeidet med å forbedre internkommunikasjonen i Sporveien startet i fjor, da selskapet implementerte Viva Engage (tidligere Yammer), for å bedre kommunikasjonen med de operative ansatte. 

Ettersom 80 prosent av de ansatte ikke arbeider på kontor, er de avhengige av mobile løsninger. Neste skritt i prosessen er utviklingen av det nye intranettet og de nye nettsidene, hvor NoA Ignite vil bidra med design og utvikling. 

Med de nye nettsidene ønsker kollektivtransportselskapet, som i dag har 3 330 ansatte, å styrke merkevaren og omdømmet. 

Powered by Labrador CMS