Arkivfoto

Media Direct Norge utsolgt for kinoreklame i 2022

Media Direct Norge (MDN) har besluttet å sette sluttstrek for salg av kinoreklame ut året.

Publisert Sist oppdatert

Årsaken er at salgsselskapet har solgt ut det som er tilgjengelig av reklametid for inneværende år.

Det melder selskapet i en pressemelding.

Nå skal MDN ha fokus på neste års salg av kinoreklame.

– Til tross for et sterkt økende kinobesøk nå i høst, har vi ikke kapasitet til å vise mer reklame i år. Heldigvis ligger vi over estimatene våre på antall besøkende i oktober måned, og pila peker definitivt riktig vei. Vi går inn i en førjulsperiode med mange gode filmer på menyen, noe som lover godt for kinobesøket fremover, sier markedssjef Christer Solberg hos Media Direct Norge i pressemeldingen.

Det har vært et variabelt år etter pandemien. En del filmer har oppnådd veldig gode besøkstall, enkelte andre har overrasket negativt med skuffende tall.

De tror likevel på et sterkt 2023 i Kino-Norge.

– Mulig vi var i overkant positive etter den fantastiske avslutning på fjoråret. Nedstengingen rett før jul førte nok til at det har tatt noe lengre tid enn forventet å få tilbake kinobesøket til normalen. Det norske folk ser nå ut til å være klare for sterke kinoopplevelser, både med norske og internasjonale filmer for store og små, sier Solberg.

Etter årets 9 første måneder hadde kino en reklameoppgang fra tilsvarende måneder i 2021 på 195,8 prosent, ifølge Mediebarometeret til Mediebyråforeningen. Det høye prosenttallet kan forklares i tøffe pandemi-konsekvenser for norske kinoer i 2021.

Powered by Labrador CMS