F.v. Thomas Faye Willoch (dentsu), Adrien Bjørnskau (RED dentsu X), Ina Mathisen (RED dentsu X), Ricardo Cuilenheim (RED dentsu X), Caroline Olsen (RED dentsu X), Jan-Erik Lorentzen (Entercard), Johanna Wessner (Entercard), Christian Dahlerud (Entercard), Mona Moussavi Andersson (Entercard) og Steffen Quistgaard (Entercard).

re:member flytter hele den nordiske kontoen over til RED dentsu X

Byrået skal levere media, performance, innhold og SEO.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

re:member og eierselskapet Entercard satser på ytterligere vekst og avholdt i den anledning en omfattende byråpitch som omfattet alle de nordiske markedene, der valget falt på RED dentsu X som ny byråpartner.

– Imponerte oss på flere områder

Mona Moussavi Andersson, Department manager re:member brand i Entercard, forteller at mediebyråets strategiske tilnærming og løsninger for modellering av effektmåling var utslagsgivende for byråvalget.

– RED dentsu X imponerte oss i pitch-prosessen på flere områder. De viste blant annet at de er i stand til å utfordre etablerte tankesett, noe vi tror er spesielt viktig i tiden som kommer, sier hun i en pressemelding tirsdag.

Videre forteller hun at strategisk styrke, digital kompetanse og økonometrisk modellering innenfor effektmåling, ble spesielt vekta i pitchprosessen.

– Det å kunne måle effekt av markedsføringen vår vil være stadig viktigere i årene som kommer, og RED dentsu X sin tilnærming passet perfekt for oss. Vi er allerede i gang med samarbeidet og gleder oss til fortsettelsen.

Tar over hele den nordiske kontoen

re:member og eierselskapet Entercard er Skandinavias største kredittkortselskap med 2 millioner kunder i tre markeder.

En viktig del av briefen var strategisk evne, effektmåling og digital kompetanse. Dette var det RED dentsu X som leverte best på, og tar dermed over hele kontoen på nordisk nivå sammen med sine lokale byråer dentsu X Sverige og dentsu i Danmark. Byrånettverket vil levere media, performance, innhold og SEO.

Administrerende direktør i RED dentsu X, Christian Espeseth forteller at han er svært fornøyd med å få tiltroen med å lede hele den nordiske kontoen til re:member.

– re:member er definitivt en av de mer spennende merkevarene å jobbe med i tiden som kommer. Det at vi også går seirende ut på nordisk nivå med vårt norske team i spissen viser hvordan annonsører har fått opp øynene for RED dentsu X sin tilnærming til strategi, medieplanlegging og måling av effekt i det nye medielandskapet. Med vår tilstedeværelse gjennom dentsu X i de andre markedene ser vi fram til å kunne bidra til ytterligere vekst for Entercard fremover.

Powered by Labrador CMS