Daglig leder i Kruse Larsen, Jan-Erik Larsen (t.v) og administrerende direktør i Pressure, Celine Gran (t.h). Her fotografert sammen med Birgitta Pagot fra svenske Reform Society, som er medier i Pressure og del av det nye nettverket ComNordic.

Kruse Larsen gikk ti millioner i pluss i 2020: – Målet var å unngå permitteringer, i stedet måtte vi ansette nye folk

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dette har vært et helt spesielt år, der vi har vært ekstra viktige for kundene våre. Målet vårt i mars 2020 var å unngå permitteringer, mens fasit ble at vi heller måtte ansatte flere nye og dyktige rådgivere, sier daglig leder i Kruse Larsen, Jan-Erik Larsen i en pressemelding, tirsdag.

Tallene for 2020 er klare og fasiten er at omsetningen økte fra 40,9 millioner kroner i 2019 til 46,3 millioner i 2020. Driftsresultatet økte fra 6,22 millioner til 10,2 millioner, noe som gir en driftsmargin på 22 prosent.

– Det er et resultat vi er veldig fornøyde med. Det viser hvor mye godt arbeid som er gjort i 2020. Vi har en modell der en god andel av overskuddet blir delt ut som bonus til de ansatte, og de fortjener virkelig potten fra 2020, sier Larsen i pressemeldingen.

Datterselskapet Pressure, som er spesialisert på digital politisk påvirkning, hadde sitt første fulle driftsår i 2020. Selskapet økte omsetningen fra 1,2 millioner kroner i 2019 til 7,3 millioner i 2020. Driftsresultatet ble nesten 600 000 kroner, opp fra 24 050 kroner året før.

Kruse Larsen varslet i siste del av 2020 en offensiv satsing på helse- og legemiddelområdet. Lederen av satsingen, Mette Nilstad, kom fra jobben som senior strategirådgiver i Helse Midt-Norge og har i flere år blant annet ledet sekretariatet for Beslutningsforum for nye metoder. Kruse Larsen har ellers gjort en rekke ansettelser som styrker satsingsområder som energi, finans, bærekraft og maritim næring. Selskapet har i dag 20 ansatte, i tillegg til tilknyttede ressurser.

Kruse Larsen var ett av tre nordiske byråer, som i 2020 gikk sammen for å starte det nye byrået ComNordic. Det skal levere kommunikasjon og samfunnskontakt på tvers av landene, med bærekraft, helse og digitale kampanjer som særlig prioriterte satsningsområder.

Powered by Labrador CMS