Thomas Frantsvold

SOMMERPRATEN:

– Følg hjertet – i jobb og i kjærlighet

Thomas Frantsvold deler sine ferieplaner, og gir prisen for årets kampanje til et land i dagens sommerprat.

Publisert Sist oppdatert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Thomas Frantsvold, seniorrådgiver i Corporate Communications, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Jeg er så heldig at jeg har funnet kjærligheten i Telemark. Vi skal henge ved sjøen og i fjellet i det norskeste og fineste fylket i landet, før hun skal drive valgkamp og vi avslutter sommeren i San Sebastian i september. I tillegg blir det telting med den importerte moskusen på Dovrefjell og noen vakre norske fjordhoteller. Det er deilig å være norsk i Norge!

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Jeg har ofte jobbet gjennom sommeren og mine beste minner er de unge DN-reporterne på sommerskift som setter dagsorden helt på egenhånd mens de voksne er på ferie. Et eksempel er sommervikaren som avslørte at et norsk tankrederi drev strandhugging av båter i Pakistan. Da fikk vi bildene inn til desken to minutter før avisen gikk til trykk, og ti minutter senere var vi på fredagspils! 

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Gullpinne, jeg er jo ingen barbar heller. Gullpinnen er en utsøkt kombinasjon av vanilje- og sjokolade-is som passer perfekt i varmen – og ble laget som en hyllest til en skøyteløper.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Det er utrolig mange flinke folk rundt omkring, men jeg synes det skinner litt ekstra av Therese Riiser. Vi var først kolleger i journalistikken. Siden har hun som kommunikasjonssjef i finansdepartementet i en årrekke turnert finansministrene som har kommet og gått. Nå blåser hun nytt liv i Sparebankforeningen som administrerende direktør der.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Sveits! Langsiktig godt omdømmebyggende arbeid bygget på noen få nøkkelsaker som fondue, sveitserkniv (og skatt), har bokstavelig talt fått nordmenn til å flykte til et jorde i et annet dyrt fjell-land med masse rare folk.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Det er et godt eksempel på et spørsmål der man ikke skal lytte til alle andre, og hvert fall ikke til hvite menn som pusher 50, som meg. Følg hjertet – i jobb og kjærlighet! Jeg elsker jobben min fordi jeg kan legge hjertet mitt i den, hjelpe folk jeg liker med en god sak og med å nå frem med sitt budskap.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Her er jeg på defensiven, fordi jeg hverken ser tv eller reality-tv. Dagsnytt atten som podkast på dobbel hastighet er min type reality-tv. Det er bare makroøkonom Harald Magnus Andreassen og fredsforsker Cecilie Hellestveit som babler så kjapt at du må skru ned farten for å få med deg hva de sier. Det er min type meningsutveksling.

Powered by Labrador CMS