F.v. kundeansvarlig i PR-operatørene, Jennifer Bråthen og Simon Fjordvang Brenøe-Jensen i Destinasjon Trekantområdet, skal sammen jobbe for å tiltrekke nordmenn til «Hjertet av Jylland».

PR-operatørene lander ny dansk kunde: Skal få reiselystne nordmenn til å velge «hjertet av Jylland»

– De har helt riktig innsikt til å posisjonere merkevaren vår i norske turisters bevissthet.

Publisert Sist oppdatert

PR-operatørene har lang erfaring med reiselivskommunikasjon, og tiltrekker seg nok en dansk destinasjon. Fra tidligere har byrået Legoland Billund Resort i Billund, på kundelisten, og nå skal de friste reiseglade nordmenn til «Destinasjon Trekantområdet».

– Dette skal vi gjøre ved å formidle de beste opplevelsene fra destinasjonen gjennom de beste historiefortellerne vi har – influensere og tradisjonelle medier. Vi har stor tro på at å jobbe strategisk med en destinasjon over tid, vil øke overnattingstallene, sier kundeansvarlig i PR-operatørene, Jennifer Bråthen.

Destinasjon Trekantområdet er et turistsamarbeid mellom kommunene Billund, Fredericia, Kolding og Vejle. Området omtales ofte som «Hjertet av Jylland», og er Danmarks største turistdestinasjon med nærmere tre millioner overnattinger i året. 

Satser på ny målgruppe

Etter en lang periode med lite reise vet PR-operatørene hva de skal gjøre for å få nordmenn til å røre på seg igjen.

For nordmenn er området mest kjent for å huse haugevis av attraksjoner for barnefamilier, men de har også et stort potensial for voksne par, som liker kunst, kultur og historiske opplevelser. Og med ny profil er Destinasjon Trekantområdet, på jakt etter flere nordmenn.

– Dette skal vi nå inn å jobbe mer aktivt med, samtidig som vi løfter de gastronomiske opplevelsene det helt åpenbart er verdt å ta turen dit for. 

Nylig var PR-operatørene på bekjentskapstur i området. Der fikk de en innføring i destinasjonens nye profil, som henvender seg til par som reiser uten barn. 

– Med områdets nye profil og satsningsområdet blir det gøy å se om de kan tiltrekke seg en litt ny målgruppe. Dette er en skjult perle for par som reiser uten barn, legger Bråthen til.

Rett byrå for å posisjonere merkevaren

På turen besøkte PR-operatørene blant annet det moderne kunstmuseet Trapholt og Geografisk hage i Kolding, Kongernes Jelling og byen Fredericia.

– Med merkevaren «Hjertet av Jylland» får vi vist frem andre høydepunkter fra destinasjonen vår til de som har tid og muligheten til å fordype seg i storslått kunst og design, smaksopplevelser og følelsesladde historier som landene våre har til felles, sier presse- og kommunikasjonsansvarlig i Destinasjon Trekantområdet, Simon Fjordvang Brenøe-Jensen.

De ser fram til et sterkt samarbeid med PR-operatørerne. 

– De har helt riktig innsikt til å posisjonere merkevaren vår i norske turisters bevissthet, avslutter Brenøe-Jensen.

Powered by Labrador CMS