Paritee kjøper opp det svenske byrået DVA Creative Technology Studio. Fra venstre: Johan Anstérus, medgrunnlegger i DVA; Jessica Thorelius, medgrunnlegger og daglig leder i DVA; Leif Geiger, Chief Growth Officer i Paritee; Bo Gustafsson, medgrunnlegger i DVA; og Anna Adamson, medgrunnlegger i DVA.
Paritee kjøper opp det svenske byrået DVA Creative Technology Studio. Fra venstre: Johan Anstérus, medgrunnlegger i DVA; Jessica Thorelius, medgrunnlegger og daglig leder i DVA; Leif Geiger, Chief Growth Officer i Paritee; Bo Gustafsson, medgrunnlegger i DVA; og Anna Adamson, medgrunnlegger i DVA.

GK-eier kjøper nok et byrå

Skal bli deres hjørnesteinstilbud innen kreativ teknologi.

Publisert Sist oppdatert

– DVA er et unikt byrå, med sine talenter og tilbud i verdensklasse, så dette er virkelig et fantastisk oppkjøp. Vi har stor tro på Creative Tech som et differensierende og berikende kommunikativt fortrinn i en tid da merkevarer sliter med å nå ut og skjære gjennom støyen, sier Leif Geiger, Chief Growth Officer i Paritee, i en pressemelding.

Oppkjøpet kommer etter at Paritee i vinter kjøpte opp Brands2Life.

De fire grunnleggerne av DVA, Anna Adamsson, Bo Gustafsson, Jessica Thorelius og Johan Anstérus, er alle bransjeveteraner med omfattende byråbakgrunn. 

DVA er i dag en partner for globale merkevarer som Audi, McDonalds, Kungliga Operan, Spotify og Volvo.

DVA Creative Technology Studio opererer i grensesnittet mellom markedsføring, kommunikasjon og teknologi for å skape inspirerende og engasjerende digitale opplevelser for merkevarer som ønsker å overraske og skille seg ut.

– Etter sju år i markedet er dette akkurat det neste steget DVA var ute etter. Med Paritee er vi klare til å gire opp for å betjene flere markeder og enda større oppdrag. Sammen med en erfaren partner med et tydelig fokus på innovasjon og vekst, passer dette oss perfekt, forklarer Jessica Thorelius, administrerende direktør i DVA Studio, i pressemeldingen.

DVA Creative Technology Studio vil fortsette å fungere som en uavhengig enhet, med kunder både på klient- og byråsiden.

– På grunn av sin markedsposisjon og evner innen alt digitalt, VR/AR/AI, spill, opplevelsesbasert kommunikasjon og sanntidsbaserte visuelle effekter, blir DVA enda en strategisk hjørnestein for Paritee når vi søker å bli et internasjonalt hjem for virkelig innovative byråer og talenter som ønsker å gjøre en forskjell. Entreprenørskap og lidenskap for kommunikasjon kjennetegner både Paritee og DVA, og denne følelsen av tilhørighet er et sterkt fundament for vår videre vekstreise, avslutter Jonas Palmqvist, administrerende direktør i Paritee og ny styreleder i DVA.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS