Web manager Vegard Terøy skrev stillingsannonsen til Easee.

Easee med «klisjé-annonse»: – Vi elsker å være annerledes

– Vi som jobber med web elsker forkortelser, og det er bonuspoeng på jobbintervju å se hva som ikke hører hjemme, sier Vegard Terøy i Easee.

Publisert Sist oppdatert

I jakten etter en ny person til stillingen «Digital Content Specialist», ville PR-sjef Kenneth Bjerga og Web Manager Vegard Terøy i Easee, skape en litt annerledes annonse.

Løsningen ble humor.

– Vi elsker å være annerledes. Da vi var et ungt selskap tillot vi oss selv flere friheter som dette, men når man vokser glemmer man ofte hverdagssprellene, forteller Bjerga til KOM24.

Han forteller at stillingen som nå er utlyst ikke var den enkleste å løse, fordi det er en jobb hvor man trenger å kunne et «lass» av ting.

– Men det forventer vi ikke av våre kandidater. Kunnskap kommer også fra praksis, sier Bjerga.

Og legger til:

– De stillingene som ikke lar seg løse veldig lett, får ofte en liten vri.

Driftig digital ninja

I stillingsbeskrivelsen søkes det etter en person som er framoverlent, en driftig digital ninja med spisskompetanse innen SEO, UU, UX, UI, GA, CRO og AFP. Og nyutdannede oppfordres til å søke, samt at erfaring veier blytungt.

Det var Terøy som skrev stillingsannonsen, og han mener slike annonser kan passe for mange som kommer fra en litt annerledes bakgrunn.

PR-sjef Kenneth Bjerga i Easee.

– Da jeg skrev annonsen prøvde jeg egentlig å dytte inn så mange klisjeer som mulig inn i et avsnitt. Vi som jobber med web elsker forkortelser, og det er bonuspoeng på jobbintervju å se hva som ikke hører hjemme.

Bjerga sier man gjerne får flere søknader når teksten er litt morsom.

– Veldig mange er redde for å ha en egen identitet. Vi liker at vi kan være trygge på disse tingene uten at det føles fremmed.

Ifølge Terøy ser ansettelsesprosessen så langt bra ut.

– Vi har fått inn en del søknader og relevante og bra folk, så dette skal nok gå bra.

Powered by Labrador CMS