Øverst fra venstre: 
Maria Carmona, Hilde Reljin, Stine Amundsen, Derek Stothers, Jonas Bertelsen, Alva Ore, Trine Hartz, Lars Erik Steffensen, Ragnhild Kårmo, Filip Simonsen Chedeville, Mia Finckenhagen, Christian Cook, Trine Richardsen.

Har gjennomført en omfattende omstilling i Gyro

– Corona-pandemien har vært en katalysator for endring, sier administrerende direktør.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi har brukt krisen særdeles godt. Kudos til alle medarbeiderne i Gyro som har vært med på denne omstillingen. Den har vært krevende, men føler vi nå kan si at «vi sto han á», sier administrerende direktør, Trine Richardsen i en pressemelding onsdag.

Eventbyråer Gyro har i løpet av kort tid gjennomført den mest omfattende omstillingen i selskapets historie.

Lykkes gjennom krisetid

Inntjening før av- og nedskrivninger (EBITDA), for 2020 landet i pluss med 2,2 millioner kroner. Og for 2021 øker de ytterligere, og foreløpige tall viser en EBITDA på 9,8 millioner.

– Omstillingen har vært viktig for å lykkes gjennom krisen vi sto midt i, men har også rigget oss for fremtidig utvikling og innovasjon. På mange måter ser vi at corona-pandemien har vært en katalysator for endring, og vi opplever at vi som selskap kommer styrket ut av krisen. At omstillingen også svarer på vårt mål om å tilby markedet de mest bærekraftige løsningene, er et ekstra pluss.

Gyro har i en årrekke hatt et in-house film-miljø, og dette miljøet har fått ekstra fart gjennom pandemien.

– Vi tar nå en større del av kaka innenfor film og innhold, og kommer til å bygge videre på den suksessen vi har hatt med innhold for digitale kanaler, SoMe-kampanjer, case-filmer og selvsagt innhold knyttet til event.

Planlegger flere forretningsområder

Byrået teller flere årsverk i 2022 enn de gjorde ved inngangen til 2020.

– Men omstillingen har ikke bare ført til at vi er flere årsverk i arbeid in-house i Gyro. Vi har også helt ny kompetanse på huset nå enn for to år siden. Eksempelvis innenfor TV-produksjon, innholdsutvikling, design og teknologi. Og den nye kompetansen er tilført både gjennom utvikling og omstilling av eksisterende medarbeidere og tilførselen av ny kompetanse utenfra.

Dette har gitt Gyros medarbeidere spennende muligheter innad i selskapet. Både i forhold til å ta på seg nye oppgaver, gå inn i nye roller, få mer ansvar og være direkte bidragsyter til innovasjon og omstilling.

– Vi planlegger nå for flere nye forretningsområder, som vi opplever er en naturlig del av vår leveranse som eventbyrå. Flere og flere av våre kunder bruker oss som strategisk partner, som innebærer at vi tar ansvar for og å realiserer potensialet et event har for påvirkning og budskapsformidling – både før, under og etter selve eventet», avslutter Richardsen.

Powered by Labrador CMS