Eivind Hammer Myhre (t.h.) på sommerfest.
Eivind Hammer Myhre (t.h.) på sommerfest.

SOMMERPRATEN:

Eivind tror han kunne greid seg bra på en øde øy

Kanskje er det like greit at Robinsonekspedisjonen er kansellert.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Eivind Hammer Myhre, kreativ leder og partner i PR-operatørene, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Det blir i all hovedsak Oslo-sommer på meg i år, men skal en liten tur på Malakoff og reise rundt på Vestlandet. Sparer utenlandsturen til Italia i september med håp om styrket kronekurs.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Det er vanskelig å bare velge ett, men sommerferie på Tromøya hvor lillebror og jeg padlet rundt i en liten oppblåsbar gummibåt står høyt. Ellers har jeg uendelig med gode sommerminner fra gården til mamma og stefar rett utenfor Stavern.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Gjennom tidene er jo helt umulig. Det var vel uavgjort mellom kaptein Sabeltann- og Pære-isen da jeg var liten, nå heller jeg mot Royal trippel magi.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Vanskelig å peke ut en person her, men gjengen i 00NATION tror jeg blir veldig spennende i tiden fremover. De er inne på et helt unikt spor i kommunikasjonen mot de yngre målgruppene som krysser gaming med musikk, mote, kunst og mye mer.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– McDonalds employer branding-kampanje er veldig fin. Godt bygget på faktisk innsikt og en ærlig tilnærming som det krever litt guts for å godkjenne. De har også klart å skape debatt, på godt og vondt, rundt stress i arbeidshverdagen og hvordan vi forholder oss til serviceyrker. Ellers har Opera GX kanskje årets beste Pride-kampanje, som tar et tydelig steg vekk fra den standardiserte Pride-washingen av bedriftslogoer.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Bli flink til å skrive, og følg med! Kombinasjonen av en skarp penn og et hode som vet hva mediene og målgruppene er opptatte av er svært ettertraktet.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Det har riktignok blitt kansellert nok en gang, men det måtte ha blitt Robinsonekspedisjonen. Robinson Crusoe var den absolutte favorittboka mi når jeg var liten, og en (idiotisk) del av meg tror av en eller annen grunn at jeg hadde klart meg helt strålende på en øde øy.

Powered by Labrador CMS