– Noe av det aller morsomste som finnes er å ta opp kampen mot etablerte aktører, utfordre og skape helt nye vaner.
– Noe av det aller morsomste som finnes er å ta opp kampen mot etablerte aktører, utfordre og skape helt nye vaner.

Farmasiet fortsetter veksten og henter Hanne Kjærnes fra Vipps

Kommer inn for å lede merkevare, kultur, marketing og kommunikasjon i netthandelsselskapet.

Publisert

Norges ledende nettapotek, Farmasiet, fortsetter den sterke veksten og skal nå satse enda mer for å utfordre en etablert bransje. Hanne Kjærnes kommer nå inn for å lede merkevare, kultur, marketing og kommunikasjon i netthandelsselskapet, som ny CMO, skriver selskapet i en pressemelding.

– Noe av det aller morsomste som finnes er å ta opp kampen mot etablerte aktører, utfordre og skape helt nye vaner. At Farmasiet på kort tid har klart å få forbrukerne til å bli begeistret når de handler apotekvarer er noe av grunnen til at dette var noe jeg på kort tid fikk ekstremt lyst til å gjøre.

Kan realisere potensialet

Kjærnes kommer fra jobben som ansvarlig for kommunikasjon i Vipps AS, og har jobbet tett med både merkevare og marketing gjennom de fire siste årene. Før det har var hun partner og kundeansvarlig i PR-operatørene. Nå blir hun CMO og en del av ledergruppen i Farmasiet.

Netthandelsselskapet har store ambisjoner i tiden fremover hvor planen er å runde en milliard i omsetning i løpet av et par år. I tillegg er målet å slå markedet og vokse mer enn de 30 prosentene som er spådd for netthandel. Derfor var det viktig for leder i Farmasiet, Elisabeth Haug å bygge et sterkt lag som sammen kan levere på de store målene.

– Det aller viktigste nå er å fortsette den sterke veksten vi har. Derfor var det viktig å få inn en person som kan realisere potensialet vi har på tvers av merkevare, kultur, marketing og kommunikasjon.

Rett person for å endre vaner

Haug er utrolig glad for at Kjærnes skal lede dette arbeidet.

– Hun er kommersiell tvers gjennom, har bred kommunikasjonserfaring og vet hva som skal til for å endre vaner.

Sistnevnte blir en av de viktigste oppgavene.

– Altfor få vet at alle resepter allerede ligger tilgjengelig digitalt hos Farmasiet. Men har man først prøvd denne tjenesten hos oss, ser vi at de kommer tilbake.

Kjærnes skal lede et lite og effektivt team, som både skal levere på daglige aktiviteter og salg, samtidig som merkevaren skal styrkes gjennom en tydelig strategisk plattform for selskapet.

– Jeg gleder meg til å være enda tettere på det kommersielle, og ta et totalansvar for kommunikasjonen i Farmasiet. Og ikke minst gleder jeg til å rekruttere en skikkelig bra markedssjef som digger retail og netthandel, og som er like spent som meg på å komme på jobb hver morgen og se hvordan salgstallene ser ut.

Powered by Labrador CMS