– På samme måte som jeg blir inspirert av makeup og dufter, er smykker også en måte jeg uttrykker meg på, sier Eveline Karlsen.

Norges mest omsettende influenser lanserer eget brand

– Fremtiden for mange store influensere og innholdsskapere vil være å utvikle egne merkevarer.

Publisert Sist oppdatert

Eveline Karlsen investerer stort og satser på eget brand og nettbutikk i samarbeid med Story House Egmont.

Det melder Story House Egmont i en pressemelding.

Med et overskudd på 13,8 millioner i 2021 er Eveline Karlsen Norges mest omsettende influenser. Nå bruker hun den opptjente kapitalen på å investere i OVELA, et nytt smykkebrand som skal selges gjennom egen nettbutikk.

– Jeg har alltid drømt om å starte mitt eget brand, og har brukt lang tid på å finne det rette teamet og riktig samarbeidspartner. For meg var det viktig å finne et team som inspirerer og utfordrer meg, og at de fyller de kvalitetene jeg selv ikke har, slik at jeg kan fokusere på de tingene jeg er god på, nemlig å skape og utvikle, sier Karlsen i en pressemelding.

Merkevaren skal drives av det nyopprettede selskapet The Brand, et samarbeid med Something by People som er en forretningsenhet i mediehuset Story House Egmont. Begge parter eier 50 prosent av selskapet

Elisabeth Sæther fra Something by People, som også er daglig leder for The Brand.

Eveline Karlsen startet som makeupartist og ble først kjent for sitt innhold rundt sminke og skjønnhet i sosiale medier. Hun har siden gitt ut bok, lansert Norges mest solgte duft, vært den norske ambassadøren for Caia Cosmetics i over to år og vært en av aktørene i TV-serien Bloggerne.

Karlsen har også vunnet en rekke bransjepriser som Gullsnutten og Vixen Awards, sist i 2021 da hun hanket hjem prisen «Årets Business» under Vixen.

– Fra jeg startet aktivt med sosiale medier har planen vært å starte eget brand. Det har tatt tid fordi jeg først måtte opparbeide kapital til å lansere dette akkurat slik jeg har ønsket, sier hun i pressemeldingen.

Elisabeth Sæther fra Something by People, som også er daglig leder for The Brand, beskriver Evelines forretningsteft og drive som helt unik.

– Fremtiden for mange store influensere og innholdsskapere vil være å utvikle egne merkevarer, og vi ønsker å investere og hjelpe noen av de mest ambisiøse profilene med å realisere disse prosjektene. Men, det krever utrolig mye av begge parter, da det er et komplekst og langsiktig arbeid å jobbe med alt fra produktutvikling til smidig drift av nettbutikk.

Powered by Labrador CMS