Emilie Hesselberg, innholdsansvarlig i Ruter.

Emilie Hesselberg skal jobbe med innhold i Ruter: – Jeg brenner for klarspråk

Skal jobbe med en helhetlig strategi for hjemmeside, Ruter-appen og skjermer på holdeplasser.

Publisert

Emilie Hesselberg er ansatt som innholdsansvarlig for egne kanaler i transportselskapet Ruter.

Hun ser fram til å ta fatt på den nye jobben.

– Alle som bor i Oslo og Viken har et forhold til Ruter - inkludert meg selv. Ruter er en samfunnsaktør med en helt spesiell rolle i folks liv. Derfor byr en jobb i Ruter på en unik mulighet til å kommunisere med byen. Ruter har en klar visjon om at reisetilbudet skal være enkelt å bruke, samtidig som det skal gi kundene en reiseopplevelse som handler om mer enn å komme seg fra A til B, sier Hesselberg til KOM24.

– Ruter er opptatt av hva brukeren trenger og ønsker seg. Det er et inspirerende utgangspunkt for å jobbe med innholdsproduksjon - og strategi. I tillegg har Ruter et svært godt rykte som arbeidsplass. Både når det kommer til arbeidsmiljø og kultur, men også som et innovativt selskap som tør å teste nye produkter og løsninger. 

Brenner for klarspråk

Hesselberg har tidligere vært kommunikasjonsrådgiver i Human-Etisk Forbund.

Nå kommer hun fra stillingen som kommunikasjonsansvarlig i arkitektselskapet Henning Larsen. 

– I stillingen som innholdsansvarlig egne kanaler skal jeg jobbe med en helhetlig innholdsstrategi for ruter.no, Ruter-appen, og skjermer på holdeplasser. En viktig del av jobben går ut på at kundene skal kjenne igjen språk, stil, tone og brukervennlighet på tvers av ulike kanaler. Jeg brenner for klarspråk, og er opptatt av at det skal være lett å gjøre riktig og vanskelig å gjøre feil. Det er en tankegang som jeg tar med meg inn i stillingen, sier hun.

En stor organisasjon

Hun gleder seg til å jobbe med sine nye kolleger, og ta på seg et viktig ansvar. 

– Ruter er en stor og kompleks organisasjon. Det er enormt mange forskjellige mennesker med ulike fagfelt som hver dag jobber for å sikre et godt kollektivtilbud. Det betyr at det vil ta tid å bli kjent med organisasjonen som helhet. Det store tverrfaglige miljøet er en mulighet til å trekke på flere ulike ressurser og folk med spisskompetanse på sine fagfelt. Det er et fantastisk utgangspunkt for en satsing på innhold som skaper merverdi for kundene.

 

Powered by Labrador CMS