– Vi vet at bransjen som helhet langt fra er der man ønsker å være når det gjelder inkludering og mangfold Vil sjekke status i Norge, men norske markedsførere er trege med å svare.
– Som om det var det mest naturlige i hele verden, kom dykkere opp av vannet og serverte oss champagne Jan Morten Drange mimrer tilbake på tiden i bransjen.
ANFO er, kanskje mer enn de fleste, opptatt av personvern «Vi er på saken! Og vi sier som vi noen ganger har sagt før; Hadde det vært enkelt hadde vi jo bare gjort det med en gang.», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
«Noe mer enn det vil være praktisk ganske umulig» «Å ivareta personvernet er en god sak. Vi i ANFO er opptatt av mye annet også. Dessverre klarer vi ikke å få inn alt som er viktig i en slik konkurranse».
Om stjerner som dør og nye stjerneskudd «Spol tilbake omtrent tolv år. Et mangeårig samarbeid om en tidligere effektkonkurranse oppkalt etter en stjerne på stjernehimmelen var i ferd med å slå sprekker», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Bærekraft og Metaverset er de ordene som irriterer norske markedsførere mest – Vi som bransje må ikke miste evnen til å knytte reell mening til ordene vi omgir oss med.
«Gigantene er med andre ord fortsatt giganter» «Et skråblikk på gigantenes rapporterte kvartalstall», av Jan Morten Drange.
Gode ideer på billigsalg Timeprisen i reklamebyråene har kun økt med 178 kroner på 20 år. Det viser tydelig at bransjen har en lønnsomhetsutfordring, og er inne i en ond spiral det er vanskelig å komme ut av, sier flere aktører.
Britt Otterdal Myrset fra Deloitte er kåret til årets foredragsholder Juryen trekker fram hennes kunst til å formidle solid kunnskap på en lett og elegant måte.
Elect kjøper Byråvalg og endrer navn – Vi fikk en mulighet for å ta over selskapet som vi har valgt å benytte oss av.
Dreper teknologien kreativiteten? «Det er mange som hevder at nettopp det som står her faktisk er tilfellet. Noen mener at teknologiens inntog i markedsføringen er selve dødsstøtet for kreativiteten. Vi drister oss til å være uenig med en slik påstand», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Så mange har tatt TRY Opt si nye teneste i bruk etter lanseringa – Når me då kjem med ein slik moglegheit, hadde det fint om fleire walk the talk.
Giganter, gigantiske tall og reguleringer «Vi er inne i et år hvor de store plattformselskapene mest sannsynlig skal reguleres»
ANFO har kåret de viktigste og mest irriterende buzzordene Resultatet er kåret av mer enn 500 bransjestemmer.
Lykke til 2022! «På denne tiden er det nok av eksperter som både oppsummerer året vi har forlatt og ikke minst deler sine tanker om fremtiden. Vi hiver oss på vi også.»