Bærekraft og Metaverset er de ordene som irriterer norske markedsførere mest – Vi som bransje må ikke miste evnen til å knytte reell mening til ordene vi omgir oss med.
«Gigantene er med andre ord fortsatt giganter» «Et skråblikk på gigantenes rapporterte kvartalstall», av Jan Morten Drange.
Gode ideer på billigsalg Timeprisen i reklamebyråene har kun økt med 178 kroner på 20 år. Det viser tydelig at bransjen har en lønnsomhetsutfordring, og er inne i en ond spiral det er vanskelig å komme ut av, sier flere aktører.
Britt Otterdal Myrset fra Deloitte er kåret til årets foredragsholder Juryen trekker fram hennes kunst til å formidle solid kunnskap på en lett og elegant måte.
Elect kjøper Byråvalg og endrer navn – Vi fikk en mulighet for å ta over selskapet som vi har valgt å benytte oss av.
Dreper teknologien kreativiteten? «Det er mange som hevder at nettopp det som står her faktisk er tilfellet. Noen mener at teknologiens inntog i markedsføringen er selve dødsstøtet for kreativiteten. Vi drister oss til å være uenig med en slik påstand», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Så mange har tatt TRY Opt si nye teneste i bruk etter lanseringa – Når me då kjem med ein slik moglegheit, hadde det fint om fleire walk the talk.
Giganter, gigantiske tall og reguleringer «Vi er inne i et år hvor de store plattformselskapene mest sannsynlig skal reguleres»
ANFO har kåret de viktigste og mest irriterende buzzordene Resultatet er kåret av mer enn 500 bransjestemmer.
Lykke til 2022! «På denne tiden er det nok av eksperter som både oppsummerer året vi har forlatt og ikke minst deler sine tanker om fremtiden. Vi hiver oss på vi også.»
Annonsørene til lokalavisene: – Vi vil bruke dere, men vi trenger hjelp – Det må gjøres enklere å kjøpe, bruke og finne produktene og målgruppene deres.
Digital målrettet reklame under angrep! «Jan Morten Drange i ANFO reflekterer rundt noen aktuelle utviklingstrekk i bransjen.»
Tar tak: Har lansert sju tips for å bli bedre på mangfold Lanserer egen strategi for å få bransjen til å bli bedre til å tenke mangfold.
Prestisjeliste over unge talenter: Emilie (28) er eneste nordmann på listen The Drum har nå publisert den årlige listen over «verdens beste» markedsførere under 30 år.
Juryen hedrer Tolletaten: – Det skal godt gjøres å ikke ha fått med seg TV-serien «Toll» Tolletaten vinner pris i kategorien «årets kampanje overfor studenter».
Fim; når målet helliger middelet! «Fim er fortsatt i en oppstartsfase. Det betyr også at arbeidsmengden og innsatsfaktorene fra partene bak har vært og er betydelige».
Fim ønsket seg en million - fikk 400 000 av Barne- og Familiedepartementet – Det ville jo være veldig trist om vi som følge av ressursmangel eller andre prioriteringer så oss nødt til å legge ned Fim.