Ekspert om Høyres strategi: – Høyst uvanlig i norsk politikk Erna Solbergs ektemann får omtrent all skyld for krisen i partiet.
Kruse Larsen henter topprådgiver fra Posten Andreas Oftedal er ansatt som seniorrådgiver i Kruse Larsen. Oftedal har tung erfaring fra både politikken og kommunikasjonsbransjen.
Ekspert om Foreningen FRI sitt pedofili-svar: – De kunne ikke gjort noe annet Foreningen FRI valgte å ta avstand fra egen historie etter en artikkel i Aftenposten.
Follobanen: Da Bane NORs kommunikasjon gikk av sporet Det gikk ikke på skinner da Follobanen skulle åpne – det følte kommunikasjonsavdelingen i Bane NOR både på kropp og sjel.
«Hjemmekontor» er et begrep som egentlig har gått ut på dato «0645 avbrøt vi gode kolleger i tannpussen, med chatmelding om status og beskjed «Iverksett hjemmekontor, avvent nærmere beskjed»», skriver Even Bolstad og forteller om da det brant i nabobygget.
Jesus Crisis – nå igjen? «En krise kommer sjelden alene, sies det. I min karriere har det vært en slags følgesvenn som er like presis som skattemeldingen», skriver Kenneth Bjerga i Easee.
Slik fikk Brenna kontroll på egen sak: – Gjort alt etter boka Tonje Brenna var raskt ute da hun havnet i trøbbel om sin egen habilitet.
– Det som politiet kalte en anbefaling var de facto en ordre for oss Rapporten fra 25. juni-utvalget anbefaler at politiet tar et større kommunikasjonsansvar i krisesituasjoner
SKUP-prisens metoderapporter – en gavepakke for alle som jobber med krisekommunikasjon «Hvert år lærer jeg enormt mye av å lese disse rapportene, som jeg tar med meg inn i jobben som medie- og kriserådgiver», skriver Marius Parmann.
Jeg husker at jeg tenkte: Nå skjer det. Det blir et før og et etter for oss alle «Det er 12.mars 2020. Vi går i korridorene fra statsministerens kontor og ned til presserommet. I veska mi ligger talepunktene vi hadde gått gjennom like før», skriver Mona Sæverud Higraff.
Slik jobbet de med kommunikasjonen etter Oslo-skytingen i fjor Daværende Oslo Pride-leder Inger Kristin Haugsevje, fikk kommunikasjons-hjelp av Kristine Meek etter skytingen natt til 25. juni i Oslo i fjor: – Man vil alltid bli kritisert i ettertid, men har man tatt en avgjørelse - ja så har man tatt den, sier hun.
Vibeke bruker egen erfaring i nytt krisehåndteringskurs - forberedt på brann – Brannøvelser er noe man må trene på for å kunne være forberedt til den dagen det faktisk brenner. I enkelte tilfeller kan det stå om liv, men i de fleste sakene handler det om å redde materielle verdier og omdømmet.
Oslo Pride skal dele krisehåndterings-erfaringer med nabolandene i Norden Oslo Pride har invitert nordiske Pride-arrangører til en samling i Oslo i helgen. Tema er krisehåndtering.
«Kriseåret» 2023: Nå må du unngå å falle bakpå Oppgavene er større og fremtiden mer uforutsigbar. Det er spesielt fem utfordringer og trender som vil skape hodebry for myndigheter, næringsliv og vanlige folk – og de som kommuniserer med dem – i 2023.
Ny rapport: Uroligheter i omverden stiller større krav til de som jobber med PR og kommunikasjon PR og kommunikasjon har blitt viktigere.
Hjelp en leder i dag «Urolige tider skaper usikkerhet. Da er det kommunikasjonsledernes rolle å ta på seg de strategiske brillene. Mange av oss har inntatt en naturlig rolle som den brysomme «djevelens advokat» i ledergrupper.», skriver Margrethe Assev.
Kommunikasjon i en krise handler ikke om å løse krisen «Kommunikasjon i en krise handler ikke om å løse krisen, men å håndtere den. Kommunikasjonen er tiltak som gjør at du kommer best mulig gjennom og kan løse krisen.», skriver Vibeke Johannesen.
Økte priser og strømkostnader: Norske kommunikasjonsbyrå tar ikke sparegrep Mens norske mediehus har begynt å forberede seg på tøffere tider i 2023, tar norske kommunikasjonshus det hele med større ro.