Petter Stordalen gjør rett i å ikke kommentere skattesaken «Forrige uke startet skattesaken Petter Stordalen har anlagt mot staten fordi han mener Skatteetaten uriktig krever flere hundre millioner. Han gjør rett i å ikke kommentere saken direkte i media. Ennå», skriver Nils Erlimo.
Slottet har et kommunikasjonsproblem «Medieoppslagene reiser i beste fall noen spørsmål både rundt kongens helse, men også rundt krisekommunikasjonen til slottet», skriver Simen Murud Gundersen, kommunikasjonsrådgiver og student
Drapsbølgen setter lokalsamfunnet på prøve – Dette tilfellet ble spesielt på grunn av den allerede høye forekomsten av drap på nyåret. Mediedekningen, både lokalt og nasjonalt, var enorm
Bane NOR om kommunikasjon etter krisen: – Vi må bli flinkere Togtrafikken på Østlandet har hatt store problemer den siste uken. De ansatte på kommunikasjon i Bane NOR har hatt nok å jobbe med.
Var pandemiens stemme: Dette mener han er viktigst i en krise – Jeg ble faktisk litt overrasket over at andre syntes kommunikasjonen var så god, sier Espen Rostrup Nakstad.
Krisetopper inngår kurssamarbeid De tidligere kommunikasjonssjefene Kristina Bolstad Picard og Lasse Sandaker-Nielsen inngår kurssamarbeid med kommunikasjonsbyrået Bohr.
2023 – året vi gikk fra krise til krise «NRK-programmet Bamsegutt, Sindre Finnes’ aksjekjøp, solbrille-tyveri, politikervennskap, rentemarginer og offentlig refsing. Krisekommunikasjon har satt preg på dette året», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Ekspert om Høyres strategi: – Høyst uvanlig i norsk politikk Erna Solbergs ektemann får omtrent all skyld for krisen i partiet.
Kruse Larsen henter topprådgiver fra Posten Andreas Oftedal er ansatt som seniorrådgiver i Kruse Larsen. Oftedal har tung erfaring fra både politikken og kommunikasjonsbransjen.
Ekspert om Foreningen FRI sitt pedofili-svar: – De kunne ikke gjort noe annet Foreningen FRI valgte å ta avstand fra egen historie etter en artikkel i Aftenposten.
Follobanen: Da Bane NORs kommunikasjon gikk av sporet Det gikk ikke på skinner da Follobanen skulle åpne – det følte kommunikasjonsavdelingen i Bane NOR både på kropp og sjel.
«Hjemmekontor» er et begrep som egentlig har gått ut på dato «0645 avbrøt vi gode kolleger i tannpussen, med chatmelding om status og beskjed «Iverksett hjemmekontor, avvent nærmere beskjed»», skriver Even Bolstad og forteller om da det brant i nabobygget.
Jesus Crisis – nå igjen? «En krise kommer sjelden alene, sies det. I min karriere har det vært en slags følgesvenn som er like presis som skattemeldingen», skriver Kenneth Bjerga i Easee.
Slik fikk Brenna kontroll på egen sak: – Gjort alt etter boka Tonje Brenna var raskt ute da hun havnet i trøbbel om sin egen habilitet.
– Det som politiet kalte en anbefaling var de facto en ordre for oss Rapporten fra 25. juni-utvalget anbefaler at politiet tar et større kommunikasjonsansvar i krisesituasjoner
SKUP-prisens metoderapporter – en gavepakke for alle som jobber med krisekommunikasjon «Hvert år lærer jeg enormt mye av å lese disse rapportene, som jeg tar med meg inn i jobben som medie- og kriserådgiver», skriver Marius Parmann.
Jeg husker at jeg tenkte: Nå skjer det. Det blir et før og et etter for oss alle «Det er 12.mars 2020. Vi går i korridorene fra statsministerens kontor og ned til presserommet. I veska mi ligger talepunktene vi hadde gått gjennom like før», skriver Mona Sæverud Higraff.
Slik jobbet de med kommunikasjonen etter Oslo-skytingen i fjor Daværende Oslo Pride-leder Inger Kristin Haugsevje, fikk kommunikasjons-hjelp av Kristine Meek etter skytingen natt til 25. juni i Oslo i fjor: – Man vil alltid bli kritisert i ettertid, men har man tatt en avgjørelse - ja så har man tatt den, sier hun.