Den tidligere Publicis-trioen møtes igjen, og nå er alle tre i ledergruppen til Los & Co. F.v. kommersiell direktør Jon Axel Nævestad, sjef for innhold, Maria Egeland, og byråleder Espen Haugen.

Egeland brukte god tid før hun valgte Los & Co: – Store nok til å kunne være oppe å nikke med de aller største

Tidligere direktør for innholdsmarkedsføring i Publicis Norge, Maria Egeland, bestemte seg på vårparten at tiden var inne for å skifte jobb.

Publisert

– Da jeg bestemte meg for at tiden var moden for å gjøre noe nytt, brukte jeg god tid, og lot døra være helt åpen. Men da Espen plutselig ringte føltes det rett og slett riktig, sier Maria Egeland, i en pressemelding.

Hun begynte året med å melde overgang til Los & Co i rollen som sjef for innhold. Egeland har jobbet med innholdsmarkedsføring i 17 år, og kommer sist fra jobben som direktør for content marketing i Publicis, hvor hun blant annet har bygget opp og ledet tjenesteområdet innholdsmarkedsføring på tvers av alle Publicis-byråene.

En utfordrer

Egeland gleder seg til å være med å utvikle byrået videre, og er tydelig på byrets ambisjoner.

– Los & Co er spennende. Store nok til å kunne være oppe å nikke med de aller største, men veldig opptatt av å gjøre ting på sin egen måte. Det kan jeg like, og jeg trives godt med å være utfordrer. I Los & Co holder de fast på det nære og norskeide, og fremstår som fleksible og kjappe.

Innholdsavdelingen i Los ble etablert i starten av 2021, og med Egeland på laget, skrus satsingen ytterligere opp.

– At vi nå blir enda sterkere på innhold styrker konkurransekraften, ikke bare i Los & Co, men i hele Oceans. Nå skal innholdsmarkedsføring integreres enda tettere med byråets øvrige tjenester, og vi skal utnytte synergiene mellom innhold og media, sier byråleder Espen Haugen.

Ingen hemmeligheter

Han legger til at Egeland er et fagmenneske med integritet, som alltid tenker effekt for kundene og verdi for mottakeren. Begge kjenner hverandre godt fra tiden de var kolleger i Kitchen og Publicis.

Nå mener byrålederen de er godt skodd for å levere høy kvalitet i tiden fremover.

– Det er ingen hemmeligheter i denne bransjen – de som har flest av de flinkeste folkene pleier å ha størst sjanse for å lykkes. Vi er heldig og har fått med oss mange flinke folk siste året. At Maria kommer fra Publicis er for så vidt tilfeldig. Vi ble kjent der, og jeg vet derfor hva hun er god for. Vi er ute etter de flinkeste folkene, og det vet vi at vi har fått med Maria.

Spår stor vekst

I Los & Co møter Egeland også igjen Jon Axel Nævestad, som var tidligere byråleder i Starcom, og eks-kollega fra Publicis-huset. Han gikk til en nyopprettet stilling som kommersiell direktør i Los & Co, rett før sommeren 2022. Også han er full av lovord om sin tidligere kollega.

– Marias trackrecord for å skape vekst for merkevarene hun har jobbet med, står det stor respekt av. Hun representerer et tjenesteområde med synergier til stort sett alle forretningsområdene vi har på huset, sier han.

Egeland var på plass på Vippetangen rett etter nyttår, og gleder seg til fortsettelsen.

– Jeg har jobbet med content marketing lenge før det fikk en faglig etikett, og har sett dette fagområdet utvikle seg til å bli, i mine øyne, den mest spennende markedsføringsdisiplinen. Jeg er overbevist om det er her bransjen vil se mye av veksten fremover.




Powered by Labrador CMS