Retriever til KOM24: – Ikke det resultatet vi håpte på Får overta Infomedia, men må selge den norske virksomheten.
Konkurransetilsynet utsetter vedtak i Infomedia/Retriever-saken Selskapene har sendt inn avhjelpende tiltak. Nå utsettes fristen for Konkurransetilsynets vedtak til 16. juli.
Mynewsdesk avviser Retriever og Infomedias KI-argumentasjon i fusjonsstrid Mens Retriever og Infomedia hevder at kunstig intelligens og globale aktører skaper ny konkurranse i markedet for medieovervåkning, sier konkurrenten Mynewsdesk det motsatte.
Retriever-sjefen etter fusjonsvarsel: – Jeg er naturligvis skuffet Mandag varslet Konkurransetilsynet at det vurderer å stanse fusjonen mellom Retriever og Infomedia. Nå svarer konsernsjef Robert Söderling på varselet.
Konkurransetilsynet opprettholder stansing av Retriever og Infomedia-fusjon Konkurransetilsynet frykter redusert konkurranse i markedet for medieovervåkning. Sammenslåingen kan gi høyere priser og dårligere kvalitet for kundene.
Signerte to dager før nye regler – slik vurderer nabolandene fusjonen Retriever og Infomedia vil slå seg sammen til én medieovervåkningsgigant i Norden. I Norge venter de på Konkurransetilsynets avgjørelse – men hvordan behandles fusjonen i Sverige og Danmark?
– Tilsynet går for langt Etter at KOM24 avdekket det tette samarbeidet mellom Infomedia og Retriever – til tross for gjennomføringsforbud – har vi bedt noen av landets fremste eksperter på konkurranserett vurdere saken.
Kunder slår alarm: – Frykter monopol og høyere priser Store aktører som Oslo kommune, Bane NOR og Forsvaret advarer Konkurransetilsynet: – Konkurransen forsvinner, og prisene vil øke. Nå vurderes fusjonen som kan endre hele markedet for medieovervåkning.
Konkurransetilsynet sier nei til videre integrasjon – men ansatte jobber fortsatt på tvers Ansatte jobber på tvers og systemer fases ut – mens Retriever og Infomedia egentlig har forbud mot å fusjonere.
Retrievers fusjon med Infomedia kan kollapse Konkurransetilsynet mener det er rimelig grunn til å anta at sammenslåingen av medieovervåkingsselskapene kan føre til en «betydelig svekkelse av konkurransen».