I år som i fjor, er Oskar Westerlin og Erik Follestads jobb for Obs Bygg nominert til YouTube Works Awards.

Dette er de nominerte til Nordic YouTube Works Awards 2024

Nominasjonene til Nordic YouTube Works Awards 2024 er nå klare. Se den fullstendige listen over nominerte nedenfor.

Publisert Sist oppdatert

YouTube Works Awards er en global kommunikasjonspris som feirer de mest innovative og effektive kampanjene på YouTube. 

Prisen understreker det enorme potensialet YouTube tilbyr nordiske annonsører for å nå ut til og engasjere målgruppen sin.

Siden den nordiske debut i 2019, har YouTube Works Awards utvidet til å inkludere, Norge, Sverige, Danmark og Finland. 

Med partnere som Kreativt Forum, Sveriges Annonsører, KOMM, Dansk Markedsföring, er en jury bestående av 12 markedsføringsledere fra hele regionen satt sammen for å velge ut nominerte i fire kategorier.

Innsikt fra juryen

Juryen:

Caio Franchi | Head of Creative Works Northern Europe | Google |

Anna Hammerlid | Co-CEO Nordics | GroupM Nexus |

Jessica Morales | COO & Partner | Åkestam Holst NoA |

Carl-Adam Sjölander | Digital Director | OMD |

Ulrika Klinkert | CMO | Rugvista |

Micaela Rosenlew | Account manager & strategist | PING Helsinki |

Rasmus Fisker | Managing Director, Business Development | GroupM |

Thomas Bjerg | CEO & Co-founder | Twenty |

Cresta Brandt | Brand Director | Boozt |

Eka Ruola | Chief Creative Officer | Nitro |

Christian Rusch Lindvik | Senior Art Director | WAL |

Margrethe Wam Solvang | Managing Director | Dentsu Creative |

– Det beste arbeidet knekker ikke bare koden til YouTube, men engasjerer også publikum til å bli en del av historien. Kampanjen oppleves ikke som en avbrytelse eller forstyrrelse, men inspirerer seeren til å få et sterkere forhold til merkevaren, sier Eka Ruola, juryformann, i en pressemelding og fortsetter: 

– Jo mer vi omfavner mulighetene på denne plattformen, desto bedre. Den ble skapt for historiefortellere og utforskere, så la oss utvide grensene for hva som er mulig, langt forbi det vi kan forestille oss.

Vinnerne vil bli hedret på en seremoni i Södra Teatern i Stockholm den 2. mai.

De nominerte:

Creative Excellence:

PHD, Elg og Lucy View for Obs Bygg

OMD for McDonand's Finland

The Barn for Arla Lactofree

Publicis Groupe og Tally Ho for E.ON Sverige.

Mustig Produktion og AB/Block Party & Scream for Swedbank AB.

Biscuit Filmworks, House Agency, Studio Vnuk, C/O Gerd, CPMK London, OMD Sverige/Finland, UM The Netherlands og Havas Germany for Vattenfall

Masterful Media Planning:

Nord DDB, Wergeland Apenes og OMD for McDonald's Norge

Publicis Groupe og Tally Ho for E.ON Sverige

Forsman & Bodenfors for Svenska Spel Kärnvarumärket.

PHD og DRUM for Pizza Ristorante

McCann London & DEPT for Just Eat.

The Unskippable: 

Publicis Groupe og Tally Ho for E.ON Sverige

Mustig Produktion AB/Block Party & Cream for Swedbank AB

Mindshare og The One Way for Samsung.

Splay One for Marabou.

PHD, Elg og Lucky View for Obs BYGG.

Searchmind APs for Playstation

The Underdog:

Mindshare og The One Way for Samsung

PHD og DRUM for Pizza Ristorante.

Precis Digital AB for Contour Design

House/Giants for Willy's

OMD for McDonald's Finland

Powered by Labrador CMS