Den digitale turneringen til Magnus Carlsen samlet totalt 19,5 millioner seere, som til sammen har brukt fem millioner timer på turneringene.

Schjærven med to priser i European Design Awards

- Styrken til prosjektet ligger i at løsningen ligger så tett opp til produktet

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I forrige uke var det European Design Awards. Schjærven reklamebyrå tok seiere i kategoriene Digital Miscellaneous og motion logo, for den Magnus Carlsen sin digitale sjakkturneringen, Meltwater Champion Chess Tour.

Det skriver Kampanje.

– Styrken til prosjektet ligger i at løsningen ligger så tett opp til produktet. Det tar sjakk og tidligere sjakkbragder på alvor, og presenterer det i et moderne og levende uttrykk, sier Helge Wiig prosjektets designer til Kampanje.

Formålet til turneringer var å fremme sjakksporten for et internasjonalt publikum.

– De fleste kjenner oss best for jobbene vi gjør for retail-kundene våre, men dette viser at vi også har mye å bidra med på design. Dette er en kompetanse vi ønsker å løfte, og som vi satser på. Da er det gøy å få anerkjennelse fra fagmiljøet, sier Nanna Haggstrøm, leder for kreativ avdeling til bransjeavisen.

Reklamebyrået har stått for en ny visuell profil og identitet, skriver Kampanje.

Powered by Labrador CMS