Den digitale turneringen til Magnus Carlsen samlet totalt 19,5 millioner seere, som til sammen har brukt fem millioner timer på turneringene.

Den digitale turneringen til Magnus Carlsen samlet totalt 19,5 millioner seere, som til sammen har brukt fem millioner timer på turneringene.

Schjærven med to priser i European Design Awards

- Styrken til prosjektet ligger i at løsningen ligger så tett opp til produktet

Publisert Sist oppdatert

I forrige uke var det European Design Awards. Schjærven reklamebyrå tok seiere i kategoriene Digital Miscellaneous og motion logo, for den Magnus Carlsen sin digitale sjakkturneringen, Meltwater Champion Chess Tour.

Det skriver Kampanje.

– Styrken til prosjektet ligger i at løsningen ligger så tett opp til produktet. Det tar sjakk og tidligere sjakkbragder på alvor, og presenterer det i et moderne og levende uttrykk, sier Helge Wiig prosjektets designer til Kampanje.

Formålet til turneringer var å fremme sjakksporten for et internasjonalt publikum.

– De fleste kjenner oss best for jobbene vi gjør for retail-kundene våre, men dette viser at vi også har mye å bidra med på design. Dette er en kompetanse vi ønsker å løfte, og som vi satser på. Da er det gøy å få anerkjennelse fra fagmiljøet, sier Nanna Haggstrøm, leder for kreativ avdeling til bransjeavisen.

Reklamebyrået har stått for en ny visuell profil og identitet, skriver Kampanje.

Powered by Labrador CMS