Rikke Hatlo har fått jobb som design lead i Everland.

Dansk designbyrå etablerer seg i Norge - henter kompetanse fra Dinamo

Kontoret, som holder til på Kampen, har rekruttert Rikke Hatlo som ny design lead.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det danske varemerke- og designbyrået Everland utvider sin tilstedeværelse i Skandinaviske ved å opprette et kontor i Oslo, opplyses det om i en pressemelding.

De siste to årene har Everland løst flere oppgaver i Norge. Med 20 prosent av omsetningen fra norske kunder, følger byrået opp ved å sørge for lokal tilstedeværelse.

– Et nordisk sentrum

Dørene til byråets kontor i Oslo har nettopp åpnet. Herfra skal de hjelpe norsk detalj- og FMCG-virksomheter med å finne nye vekstmuligheter og bygge fremtidens merker gjennom kommersiell strategi og design.

Her de fem partnere i Everland (fv) Ronnie Erik Greve, Mikael Tonning, Carl Johan Larsson, Thomas Gamst og Christian Moe Halsted.

– Vi skaper et nordisk sentrum for merkevarebygging. Virksomheter i og utenfor Skandinavia etterspør våre kommersielt forankrede, strategiske og kreative tjenester. Og med ansatte i både Sverige, Norge og Danmark sementerer vi ytterligere vår posisjon som ledende innen merkevarebygging i Skandinavia, samtidig som vi nyter godt av synergiene på tvers av land, hovedsteder og kulturer, sier Thomas Gamst, CEO & founding partner hos Everland i pressemledingen.

– Spisset fagmiljø

Christian Halsted, Exec. strategy director & founding partner hos Everland er også glad for det nye kontoret som er blitt etablert.

– Vi har gledet oss til endelig å kunne åpne kontor i Norge. Vårt voksende nettverk og skandinaviske ambisjoner har gjort dette til et naturlig første skritt. Kontoret i Oslo er en del av vår overordnede strategi for en skandinavisk tilstedeværelse, som også vil være viktig for de synergier som oppstår på tvers av grenser og kulturer. Noe som er til gavn for både kundene og vår egen utvikling, sier Halsted.

Kontoret, som holder til på Kampen, har rekruttert Rikke Hatlo som ny design lead. Hatlo kommer fra Dinamo og har over 15 års erfaring med produktmerker og emballasjedesign.

– Everland har et spisset fagmiljø med fullt fokus på nettopp merkevarebygging. Så da muligheten kom, var det et tog jeg bare måtte hoppe på. Sammen skal vi bygge opp et Oslo-kontor, skape verdi for kundene og posisjonere Everland som en ledende aktør i bransjen og FMCG-segmentet, sier hun i samme melding.

I tillegg opplyses det om at danske Alexander Freiling flytter til Oslo etter rundt ti år i København, senest som Artwork Manager hos Everland.

Powered by Labrador CMS