Øyvind Rognlien Skovli tiltrer en nyopprettet stilling hos Norges største bilimportør.
Øyvind Rognlien Skovli tiltrer en nyopprettet stilling hos Norges største bilimportør.

Harald A. Møller styrker kommunikasjonslaget med seniorrådgiver fra First House

Øyvind Rognlien Skovli tiltrer en nyopprettet stilling hos Norges største bilimportør.

Publisert Sist oppdatert

Øyvind Rognlien Skovli kommer fra rollen som seniorrådgiver i First House og starter i Harald A. Møller 1. september. Det opplyses i en pressemelding mandag.

– Man må ha litt tungt for det om man ikke lærer mye av å jobbe med alle de flinke folka i First House. Nå ser jeg frem til å bruke kunnskapen og erfaringen min innenfor en bransje som står overfor mange spennende utfordringer fremover, sier Rognlien Skovli.

Blir en del av ledergruppen

Han tiltrer en nyopprettet stilling som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Harald A. Møller AS.

– Jeg kan ikke tenke meg en mer spennende bransje akkurat nå, og heller ikke en mer spennende aktør enn Harald A. Møller. Både merkene og menneskene har alle forutsetninger for å være med å drive frem de store og nødvendige endringene i bilbransjen i årene som kommer.

Harald A. Møller AS er representant for merkene Volkswagen, Volkswagen Nyttekjøretøy, Audi, ŠKODA, CUPRA og SEAT i Norge.

Øyvind Rognlien Skovli går inn i ledergruppen i selskapet, og skal jobbe tett med samtlige merker og merkenes kommunikasjonsressurser. I tillegg blir han aktivt involvert i Harald A. Møllers engasjement i bransjen, i arbeidet med myndighetskontakt og samarbeid med andre samfunnsaktører og organisasjoner.

Skal styrke kommunikasjonslaget ytterligere

– Med Øyvind får vi en erfaren og offensiv ressurs, som kjenner både oss og bransjen godt. Han har de beste forutsetninger for å bidra til å løfte frem våre perspektiver i et tidsrom hvor bilbransjen må gå foran på områder som er viktige for hele samfunnet, sier administrerende direktør i Harald A. Møller AS, Ulf Tore Hekneby.

Fremover skal Harald A. Møller rekruttere flere kommunikasjonsressurser. Selskapet er i gang med å rekruttere en ny kommunikasjonssjef for merkene Audi og ŠKODA, i tillegg til en kommunikasjonsrådgiver som skal jobbe på tvers av merkene i Harald A. Møller.

– Jeg har allerede fått mulighet til å involvere meg i arbeidet med å bygge kommunikasjonslaget, og ser frem til å kunne offentliggjøre sterke navn når vi er i mål. Det er gøy å se at mange veldig flinke folk trigges av de mulighetene Harald A. Møller kan tilby, sier Rognlien Skovli.

Powered by Labrador CMS